کد خبر : 32598
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397- 49: 11

استاندار گیلان، مدیر در تراز انقلاب اسلامی نیست و برای اثبات این ادعا ادله محکم وجود دارد/ حرکت استاندار در ۹دی ضد وحدت بود

استاندار گیلان، مدیر در تراز انقلاب اسلامی نیست و برای اثبات این ادعا ادله محکم وجود دارد/ حرکت استاندار در ۹دی ضد وحدت بود

رئیس سابق بسیج اساتید گیلان، حرکت استاندار گیلان در ۹ دی امسال را ضد وحدت دانست و عنوان کرد: استاندار حق ندارد در روزی که در تقویم مردم انقلابی ایران به ثبت رسیده است حضور نداشته باشد و واکنشی نشان ندهد.

به گزارش گیلانستان، محمد جلایی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان و رئیس سابق بسیج اساتید استان در نشست واکاوی عملیات کربلای ۵ که در مسجد شهدای شهرستان لنگرود برگزار شد، انتقال درست یک مفهوم را نیازمند سه مولفه «نقل»، «تحلیل» و «تطبیق» دانست و اظهار کرد: بی‌تردید عملیات کربلای ۵ یک نقطه نورانی در دوران هشت سال دفاع مقدس است که نیاز به تحلیل و تطبیق با شرایط امروز جامعه دارد.
وی با بیان اینکه هر مقطع تاریخی عامل بیدارسازی نسل های مخاطب خود است، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در جریان عملیات کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵ تا ۱۰ کیلومتری بصره رسیدند و در صورت تصرف این منطقه کار عراق تمام بود. بعد از عملیات کربلای ۵ هم چندین عملیات برای تصرف بصره انجام شد اما فتح رخ نداد.اگر ۱۰۰ گردان دیگر داشتیم و عملیات کربلای ۵ را ادامه میدادیم ارتش عراق متلاشی میشد.
جلایی، تجزیه خوزستان، تسلط بر اروندرود و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی را سه هدف مهم عراق در جنگ با ایران دانست و گفت: وقتی عراق به ایران حمله کرد تنها یک تحلیل وجود داشت و آن پیروزی عراق و شکست حتمی ایران بود اما مهمترین دستاورد عملیات کربلای ۵ این بود که قدرت‌های غربی و شرقی دریافتند که عراق بازنده جنگ خواهد بود. اگر عملیات کربلای ۵ چند روز بیشتر طول می کشید عراق متلاشی می شد.
وی با اشاره به تعبیر محسن رضایی، فرمانده دوران دفاع مقدس درباره عملیات کربلای ۴، یادآور شد: تبدیل عملیات کربلای ۴ به عملیات فریب تصمیمی بود که بعد از لو رفتن و شکست گرفته شد. در عملیات کربلای ۵، هفت هزار و ۶۵۱ رزمنده ایرانی به شهادت رسیدند که ۴۰۰ نفر از آنها از فرماندهان بودند. همچنین ۵۳ هزار و ۲۹۹ نفر مجروح و سه هزار و ۵۲۲ نفر نیز مفقودالاثر شدند و در مقابل ۴۰ هزار نفر عراقی به هلاکت رسیدند.
رئیس سابق بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه خیلی ها توفیق حضور در جبهه های دفاع مقدس را پیدا نکردند، افزود: امروز نیز در جبهه جنگ روانی دشمن هستیم و جنگ بر سر اراده هاست اما حضور جوانان در صحنه نشان می دهد که رویش های انقلاب اسلامی بیشتر از ریزش های آن است.
وی با اشاره به وجود عناصر نفوذی و منافق در برخی از مسئولیت های کلیدی در هر سه قوه، خاطرنشان کرد: استاندار گیلان سال گذشته و امسال نه تنها در مراسم یوم الله ۹ دی شرکت نکرد بلکه از صدور بیانیه تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم ولایتمدار گیلان در صحنه در روزهای ۱۳ آبان و نهم دی نیز دریغ نمود لذا چنین استانداری؛مدیر درتراز انقلاب اسلامی نمی باشدو برای اثبات این ادعا، ادله محکم وجود دارد؛ مگر روزی مهم‌تر از روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت وجود دارد؟!
جلایی با تاکید بر لزوم تطبیق دوران دفاع مقدس با امروز، متذکر شد: سال ۱۳۶۵ یکی از بحرانی ترین سال هایی بود که بر ملت ایران گذشت و مردم در تهیه مایحتاج اولیه نیز مشکل داشتند اما بزرگترین عملیات در همان سال رقم خورد. این در حالی است که برخی شرایط کنونی را بحرانی می دانند زیرا خودشان اراده ندارد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مفهوم ژئوپلیتیک را احیا کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران رایحه خوش اداره جهان بر محور خدا را انتشار داد و دشمنان درصدد از بین بردن این رایحه هستند. امروز باید مسئولانی که در انجام کارها خدا را در نظر نمی گیرند بازخواست شوند زیرا آنان غاصب مسئولیتی هستند که به عنوان امانت در دست آنهاست.
رئیس سابق بسیج اساتید گیلان، حرکت استاندار گیلان در ۹ دی امسال را ضد وحدت دانست و عنوان کرد: استاندار حق ندارد در روزی که در تقویم مردم انقلابی ایران به ثبت رسیده است حضور نداشته باشد و واکنشی نشان ندهد. قطعا میزان حال فعلی افراد است و مسئولان نباید سنگرهای انقلاب را خالی کنند.مساجد سنگر اسلام و انقلاب ما است و مسئولان نباید این سنگرها را خالی کنند.
وی عزت و اقتدار امروز کشور را ثمره خون شهدا دانست و اضافه کرد: در عرصه روابط بین الملل هر کشوری که نمی خواهد بجنگد باید خود را قوی کند. قدرت نظامی ایران سبب شده که گزینه‌های روی میز شیطان بزرگ آمریکا بر این کشور اثر نداشته باشد؛ در غیر این صورت بعد از دفاع مقدس بارها جنگ بر ایران تحمیل می شد اما چرا این کشور در عرصه های دیگر همچنان تهدید می شود و نمی توان تهدیدها را خنثی کرد؟!

جلایی فاصله گرفتن مسئولان از مردم و ارزش‌ها را نشان دهنده ضعف ایمان و اراده آنان دانست و تاکید کرد: عملیات کربلای ۵ یادآور این نکته است که «ما می توانیم» و خدا یاران خود را یاوری می‌کند .این آموزه امام خمینی ره که ما می توانیم و نمی ترسیم و خداهمراه با ماست را هیچگاه نباید فراموش کنیم. و اگر شیطان بزرگ را کدخدا بنامیم و بجای مبارزه با آن راه سازش و تسلیم را پیش بگیریم آن گاه ست که خدا ما را تحریم خواهدکرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار