کد خبر : 25127
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397- 58: 21

آقای فلاحتی فردی انقلابی و مردمی هستند/ ایشان باید مراقب مشاوران و افراد نفوذی باشند/ لزوم استفاده از کارشناسان آگاه به مسائل استان

آقای فلاحتی فردی انقلابی و مردمی هستند/ ایشان باید مراقب مشاوران و افراد نفوذی باشند/ لزوم استفاده از کارشناسان آگاه به مسائل استان

رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: معتقدم اگر در یک استانی در یک جایی یک نماینده ولی فقیه اشتباهاتی داشته باشد این اشتباهات باید خصوصی به وی تذکر داده شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری در گفتگویی در خصوص انتصاب حجت الاسلام فلاحتی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: حجت الاسلام فلاحتی یک چهره علمی هستند که در قم در مقاطع تحصیلی در حوزه دینی و در سطوح بالاتر، تدریس درس خارج مشغول به فعالیت بوده اند ،علمی بودن ایشان لازمه فردی در جایگاه نماینده ولی فقیه در استان است که ایشان این خصیصه و تجربه را دارند.

وی افزود : ایشان دارای تالیفات زیادی هستند و ویژگی دیگر جناب آقای فلاحتی این است که یک روحانی بروز و آگاه به مسائل جامعه هستند و بومی بودن ایشان هم باز یکی از ویژگی های وی است.

وی گفت: ایشان فردی ساده زیست و مردمی هستند، این مقوله بسیار مهم است، بنده در مکه به مدت ۱ ماه با ایشان هم سفر بودم ونسب به ایشان شناخت خوبی پیدا کردم.

اشکوری ادامه داد : انقلابی بودن از ویژگی های مثبت جناب فلاحتی است، اهل جبهه و جنگ بودند. فردی پر انرژی و تقریبا جوان و واقعا دارای انگیزه بالا برای فعالیت و خدمت بر استان هستند و این ویژگی ها برای مردم از ویژگی های مهمی است که ایشان داراست.

اشکوری با تاکید بر اینکه به حجت الاسلام فلاحتی یادآور میشوم حواسشان به اطرافیان و مشاورانشان باشد بیان داشت: توجه به همه گروهای سیاسی و فرهنگی از هر جناحی در استان میتواند کمک شایانی به ایشان نماید چرا که ایشان پدر معنویه استان گیلان هستند و همان مواضعی که مقام معظم رهبری دارند را در پیش بگیرند و تحت تاثیر گروهای خاصی هر چند نیروهای خوب ، قرار نگیرند.

وی گفت : با اهل خبره و آگاه استان در تصمیم گیری ها به ویژه در تصمیم گیری های کلان مشورت کنند، معتقدم که حتی در دفتر ستاد خود بهتر است که از وجود کارشناسان فرهنگی اقتصادی و سیاسی آگاه به وضعیت استان به ویژه از حوزه دانشگاه از همه اقشار استان اگر وجود دارند به عنوان مشاور دعوت کنند و همان طور که عرض کردم در تصمیم گیری های مهم و کلان استان با آنها مشورت کنند.

میرحسینی اشکوری گفت : خطر افراد نفوذی در دفتر هر مسئولی ممکن است رخنه پیدا کند و این خطری است که حتی شخصیت های بزرگ در میان مراجع و در میان خواص نیز داشته ایم که این افراد نیروهای ارزشی خوبی بودند اما اکنون برخی ها در مقابل نظام قرار گرفتند و وقتی بررسی می شود میبینیم که عامل اصلی افراد نفوذی بودند.

وی ادامه داد: لذا ایشان خطر افراد نفوذی را باید مد نظر داشته باشند و فریب افراد خوش خط و خال و به ظاهر دلسوز را نخورند چون هدف آنها حفظ منافع خودشان است در واقع فریب این افراد را نباید خورد ،چهره های دلسوز و ولایت مدار که اهل تملق و ظاهر سازی نیستند در استان وجود دارد و آقای فلاحتی چنین افرادی را کشف کند.

وی اضافه کرد: افرادی هستند که انسانهای با شخصیت و فرهیخته ای هستند اما خود را نشان نمیدهند باید از این افراد در پیشبرد اهداف بهره گیری کرد .

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که به جناب آقای فلاحتی  پیشنهاد می کنم این است  که در موضع گیری های اجتماعی و سیاسی محور کار خود را گفتمان رهبری قرار بدهند که البته هم اکنون نیز همینگونه است و  پیگیر مطالبات ایشان باشند و با شجاعت فرهنگ اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم را سر لوحه کار خود قرار بدهند و این روحیه مردمی و ساده زیستی را برای همیشه حفظ کنند. من معتقدم که ایشان نیروی شایسته ای برای استان هستند و ان شالله هم موفق خواهند شد.

وی در خصوص عدم صدور پیام تبریکی از سوی خود گفت:من خود را در حدی نمی دانم که پیامی صادر کنم. بنده جناب آقای فلاحتی را می شناسم و به دفتر ایشان رفتم و وی را زیارت کردم ، نماز جمعه با امامت ایشان را شرکت میکنم و اصولا این تبریک و تشکرها  یا از گروهها ی مختلف یا از جریان هایی که تشکل های سیاسی ویژه خاصی دارند و شخصیت های مهم صورت می گیرد. بنده خود را در این حد نمی دانم و لازم نمی دیدم ، ولی تبریک حضوری گفتم با ایشان تماس تلفنی برقرار کردم ، دیداری هم داشتم اما تبریک خود را رسانه ای نکردم .

وی گفت:همان احترامی که برای ولی فقیه قائلم برای نماینده محترم ولی فقیه هم قائل هستم، شاید یک تفاوتی که بنده با دوستان ارزشی و اصول گرا دارم این است  که معتقدم اگر در یک استانی در یک جایی یک نماینده ولی فقیه اشتباهاتی داشته باشد این اشتباهات باید خصوصی به وی تذکر داده شود و به طور کلی به تهران و جاهایی که لازم است منعکس گردد اما تا زمانی که کسی حکم رهبری و ولی فقیه را دارد من موضع گیری علنی بر علیه آن شخص را جایز نمی دانم.

انتهای پیام/ رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱:۲۷

سلام حاج آقای اشکوری . اتقولله….

رفتن به نوار ابزار