کد خبر : 52795
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 خرداد 1399- 09: 11

معاون صنعت، معدن و تجارت گیلان:

اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در گیلان آغاز شد

اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در گیلان آغاز شد

معاون صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در گیلان خبر داد و گفت: این طرح از امروز آغاز شده و اجرای آن تا ۱۰ روز دیگر ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان،محمد درویش‌کردار، اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار همزمان با ایجاد نابه‌سامانی در قیمت بسیاری از اجناس و کالاها در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اجرای این طرح ضربتی که از امروز ۲۷ خرداد در گیلان آغاز شده تا ۱۰ روز دیگر در سطح استان استمرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در تشریح اقداماتی که در قالب طرح تشدید نظارت بر بازار انجام می‌شود نیز عنوان کرد: در این طرح کنترل قیمت در بخش اقلام اساسی و ضروری سبد خانوار شامل برنج، شکر، انواع لوازم خانگی و لاستیک خودروهای سبک و سنگین به انجام می‌رسد.

درویش‌کردار از سرکشی به انبارها و سردخانه‌ها در راستای پایش و کنترل موجودی آن‌ها در قالب اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار خبر داد و تصریح کرد: برخورد با موارد گرانفروشی در دستور کار مجریان این طرح قرار دارد از سوی دیگر تلاش می‌شود با انجام این دست از اقدامات از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه روند انجام بازرسی‌ها از سطح بازار را به عنوان یک اولویت مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته و با تلاش و همت بسیار مضاعف بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان چیزی در حدود ۴۵ میلیارد تومان پرونده تخلف در حوزه عرضه کالاها به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار با کسی مماشات نمی‌شود ابراز داشت: از مسئولان تمام اتحادیه‌ها انتظار داریم وارد میدان عمل شده و همکاری داشته باشند زیرا برای عدم درج قیمت هر بار ۹۶ هزار تومان جریمه در نظر گرفته می‌شود.

درویش‌کردار با تأکید بر اینکه تمام واحدهای صنفی با توجه به فروش بیش از ۱۵ هزار تومان ملزم به صدور فاکتور، درج قیمت کالاها و شفاف‌سازی هستند تصریح کرد: اگر در جریان بازرسی‌های انجام شده در سطح بازار یک واحد صنفی برخلاف دستورالعمل‌ها و ضوابط رفتار کند با آن به شکل قاطع برخورد می‌شود.

وی در معرض دید عموم قرار دادن نرخ‌نامه‌ها را طبق قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از وظایف هر صنفی که نرخ‌نامه به آن داده شده است تلقی کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت دلار و واردات مواد اولیه چرخع تولید با این نرخ‌ ارز ارتباط تنگاتنگی با قضیه افزایش قیمت کالاها و اجناس در سطح بازار دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه امکان دارد اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در استان بیشتر از ۱۰ روز طول بکشد خاطرنشان کرد: بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی در کنار بازرسان نظام صنفی در اجرای این طرح با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همکاری و مشارکت دارند.

درویش‌کردار با بیان اینکه رسانه‌ها نیز در صورت تمایل می‌توانند در گشت‌های نظارت و بازرسی استان گیلان شرکت کرده و از نزدیک شاهد نحوه اجرای کار شوند تصریح کرد: سازمان صمت گیلان برای انجام بازرسی‌ها هیچ محدودیتی قائل نیست و کنترل قیمت‌ها با حساسیت بیشتر در دستور کار بازرسان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اجرای گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی در سطح گیلان که از چندی قبل روند آن آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم علاوه بر روش‌های سنتی شامل مراجعه به ادارات تابعه سازمان صمت و انجام مکاتبه می‌توانند از طریق سامانه تلفنی و یا اینترنتی ۱۲۴ گزارشات خود را جهت بررسی منعکس کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار