کد خبر : 26042
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1397- 41: 18

احداث بیمارستان جامع رشت بسیاری از مشکلات گیلان را رفع می‌کند

احداث بیمارستان جامع رشت بسیاری از مشکلات گیلان را رفع می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ‌گفت:‌ احداث بیمارستان جامع شهر رشت بسیاری از مشکلات گیلان را در حوزه بهداشت و درمان رفع می‌کند.

به گزارش گیلانستان،‌ جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار داشت:‌ احداث بیمارستان جامع ‌شهر رشت بسیاری از مشکلات گیلان در حوزه بهداشت و درمان و خدمات‌دهی به بیماران را رفع می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان کرد:‌ به همراه آن دسته از نمایندگان گیلان که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور دارند تمام نمایندگان استان آماده همکاری بیشتر و دریافت اعتبارات و منابع لازم برای توسعه بخش‌های زیربنایی با دانشگاه علوم پزشکی هستند.

کوچکی‌نژاد آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی را دو حوزه تأثیرگذار کشور قلمداد کرد و افزود:‌ در این میان دانشگاه علوم پزشکی در مقایسه با سازمان آموزش و پرورش به جهت گستردگی حوزه حمایتی خود در بخش‌های خدمات‌دهی و اجتماعی نقش ویژه‌تری دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس به بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و بیان داشت: احداث بیمارستان جامع شهر رشت از اولویت‌های استان گیلان است و برای محقق شدن آن نمایندگان آماده همکاری مطلوب با دانشگاه علوم پزشکی استان هستند.

وی ضعف استان گیلان در حوزه مسائل توانبخشی را نیز مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید در حوزه‌های مهمی نظیر بخش‌های توانبخشی عملکرد خود را اصلاح کند و برای پبشرفت در آن برنامه‌های راهبردی و استراتژیکی را تدوین و اجرایی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وضعیت بغرنج بیمارستان‌های شهر رشت اشاره کرد و ابراز داشت:‌ این مراکز درمانی در ایام عادی مشکلات بسیاری در حوزه پذیرش و خدمات‌دهی به مراجعان و بیماران دارد و این وضعیت نابه‌سامان در ایام تعطیلات تشدید می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان اعزام متخصصان و پزشکان به مناطق شرق و غرب گیلان را ضروری خواند و عنوان کرد:‌ در صورت اجرای این برنامه از حجم ورود بیماران به شهر رشت به‌ویژه در ایام تعطیلات جلوگیری به‌عمل می‌آید و کیفیت خدمات ارائه ‌شده نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

کوچکی‌نژاد شیوع و پیشرفت بسیار سریع بیماری سرطان در گیلان را نگران‌کننده خواند و بیان داشت:‌ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتظار داریم خدمات لازم درمانی را در بخش بیماری‌های صعب‌العلاج به‌ویژه برای افراد و بیماران نیازمند به نحو مطلوب‌تری ارائه دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس از تأسیس صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و افزود:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان برا‌ی توسعه علوم دانش‌بنیان کمترین اعتبار را در میان تمام استان‌های کشور از محل صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت کرده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار