کد خبر : 11459
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 فروردین 1396- 00: 19

اعضای شورا دغدغه زیادی در مسائل فرهنگی ندارند/ تبعیض در پرداخت حقوق کارمندان مناطق مختلف شهرداری رشت

اعضای شورا دغدغه زیادی در مسائل فرهنگی ندارند/ تبعیض در پرداخت حقوق کارمندان مناطق مختلف شهرداری رشت

فعال سیاسی اجتماعی گفت: دستوری در شهرداری رشت وجود دارد که مناطق باید خودشان تامین بودجه کنند و مخارجشان را از راه درآمدهای همان منطقه به دست آورند و این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

علی رنجبر در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، با اشاره به انتخابات آتی شورای شهر رشت اظهار کرد: هرگاه مردم به شورای شهری که موفق و متعهد بوده است رای دهند، یقینا به طور غیر مستقیم به یک شهردار قوی و متخصص رای داده اند.

این مدرس دانشگاه افزود: در دوره های گذشته دیدیم که هر وقت شورای شهری ضعیف انتخاب شده، شهردار هم ضعیف بوده و هرگاه شورای شهری متخصص را مردم انتخاب کردند، شهرداری کارامد و قوی بر سر کار آمده است.

کارشناس ارشد فقه و حقوق با اشاره به منابع مالی شهرداری رشت و مشکلاتی که مناطق شهری دارند، ابراز نمود: دستوری در شهرداری رشت وجود دارد که مناطق باید خودشان تامین بودجه کنند و مخارجشان را از راه درآمدهای همان منطقه به دست آورند و این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

رنجبر با بیان اینکه شهرداران مناطق ۱، ۲ و ۳ رشت به دلیل وجود خانه ها و مغازه های سنددار و دریافت عوارض بالا با مشکل کمتری از لحاظ مالی مواجهند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که در آمد مناطق ۴ و ۵ با وجود زمینهای نسقی پایین است، طبیعتا این مناطق نمی توانند از پس مخارجشان برآیند و شهروندان از رفاه کمتری برخوردارند. با این وجود حتی بین پرداخت حقوق کارمندان شهرداری تبعیض به وجود می آید و کارمندان یک منطقه ای احتمال دارد که حقوقش را سرماه بگیرد و کارمند مناطق پایین شهر امکان دارد یکماه دیر بگیرند.

این فعال سیاسی اجتماعی در ادامه تصریح کرد: شورای شهر در بخش فرهنگی و دینی مساجد باید دارای فردی باشد که عملا در بدنه این مجموعه ها بوده و با جوانان فعالیت کرده و یک فعال به تمام معنا باشد تا تمام نقاط ضعف و قوت کار فرهنگی را بتواند درک کند اگر غیر از این باشد یقینا به چالش خواهند خورد.

وی با بیان اینکه برخی کارهایی که به نام کار فرهنگی در شهر انجام می گیرد، عوارض غیر فرهنگی دارد، گفت: دغدغه زیادی در بین اعضای شورا از لحاظ فرهنگی دیده نمی شود و در مسائل فرهنگی انتظارات فعالان فرهنگی رشت تا به امروز برآورده نشده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: درخواستم از همه کاندیداهای شورای شهر این است که برای رسیدن به کرسی شورا خدا، توصیه های اهل بیت و فرمایشات مقام معظم رهبری و پیام شهدا را در نظر بگیرند اگر بدون در نظر گرفتن این موارد وارد شورای شهر شویم یقینا موفق نخواهیم بود.

رنجبر در پایان اذعان داشت: شورای شهر در کلیه موارد باید با یکدیگر همدل و همراه بوده، نه این که درگیر مسائل جزئی باشند و امیدواریم مردم هم به یک شورای همدل و همفکر رای دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار