کد خبر : 62659
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399- 44: 12

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس؛

افزایش بودجه مدیریت پسماند استان‌های شمالی/ تفکیک زباله از مبدأ جدی‌تر دنبال شود

افزایش بودجه مدیریت پسماند استان‌های شمالی/ تفکیک زباله از مبدأ جدی‌تر دنبال شود

دنیامالی از افزایش بودجه مدیریت پسماند استان‌های شمالی از جمله گیلان در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت: برنامه تفکیک زباله از مبدأ امری است که باید جدی‌تر در استان‌های شمالی دنبال شود.

به گزارش گیلانستان، «احمد دنیامالی» با تاکید بر اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته برای مدیریت پسماند گیلان به موقع هزینه نشد و حتی برخی از اعتبارات برگشت خورده است اظهار داشت: ایجاد تصفیه‌خانه‌های شیرابه‌های پسماند در گیلان از جمله نیازهای اساسی استان محسوب می‌شود و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس خطرات زیست‌محیطی شیرابه‌های حاصل از انباشت پسماند را موضوعی که استان‌های شمالی به ویژه گیلان را تحت تأثیر قرار داده است خواند و تصریح کرد: در حال حاضر اعتباراتی که برای مدیریت پسماند و جمع‌آوری فاضلاب اختصاص داده می‌شود جوابگوی این حجم از کار و مشکلات به وجود آمده نیست.

دنیامالی از پیگیری‌های مستمر و رایزنی‌های خود در کنار سایر نمایندگان گیلان برای حل و فصل مشکلات پسماند استان با مسئولان کشوری سخن گفت و در همین زمینه ابراز داشت: با توجه به اینکه در فصل تدوین و بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم تلاش کردیم اعتبارات لازم برای مدیریت پسماند گیلان اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس پسماند را معضلی در سراسر کشور به ویژه سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان دانست و اضافه کرد: تالاب بین‌المللی انزلی متعلق به همه کشور است بنابراین برای نجات و احیاء آن و در جهت جلوگیری از ورود فاضلاب و شیرابه‌‌ها به داخلش باید نگاهی ملی وجود داشته باشد تا بتوانیم از این اکوسیستم محافظت کنیم.

وی به دستاورد اخیر نمایندگان گیلان و مازندران در مجلس و در خلال بررسی لایحه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق هم اشاره کرد و در تشریح این موضوع گفت: با تلاش نمایندگان گیلان، مازندران و گلستان، بودجه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی دولت در بحث مدیریت پسماند در کمسیون تلفیق به سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

دنیامالی دنبال کردن بحث مدیریت کنترل پسماند‌های زباله در گیلان را به شکل ویژه مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه برای کاهش میزان حجم زباله‌ها در کشور باید فرهنگ‌سازی انجام شود خاطرنشان کرد: موضوع تفکیک زباله‌ برای حفظ سلامت شهروندان الزامی است از طرفی برخی از زباله‌ها از جمله زباله‌های بیمارستانی بسیار خطرناک هستند و باید به خوبی مدیریت شوند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار