کد خبر : 22501
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1396- 32: 4

انسان نمازخوان اهل دزدی، حقوق نجومی و اختلاس نیست/ نماز وسیله نزول رحمت خداوند به انسان‌ها است

انسان نمازخوان اهل دزدی، حقوق نجومی و اختلاس نیست/ نماز وسیله نزول رحمت خداوند به انسان‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نماز را وسیله نزول رحمت الهی بر انسان برشمرد و گفت: انسان نمازخوان اهل دزدی، حقوق نجومی و اختلاس نیست.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در سومین اجلاس نماز استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان با تقدیر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی اظهار کرد: استاد قرائتی بسیاری از سنت‌های اسلامی ازجمله نماز و زکات را با روش‌های ساده و زیبا معلمی زنده کرد.

وی بابیان اینکه تصور همگان این است که دستگاه‌های حکومتی تنها به مقوله عمران و آبادانی جامعه می‌اندیشد اما چنین نشست‌هایی بیانگر پیامی دیگر است، افزود: درگذشته خیال می‌کردیم دستگاه‌های دولتی جای رسیدگی به کارهاست و جایی برای نماز ندارد اما اکنون نماز و شاخصه‌های آن‌یک امر جاری در دستگاه‌های دولتی و حکومتی تبدیل‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بابیان اینکه همه ارکان نظام از رهبری گرفته تا در شهرستان‌ها برای نماز ارزش قائل هستند، گفت: گرچه به نماز پرداخته می‌شود اما مسئولان استانی باید به‌گونه‌ای به نماز بپردازند که اقامه آن در ادارات و دستگاه‌ها غریب واقع نشود.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر شرکت همه مدیران و کارکنان در نماز جماعت ادارات و سازمان‌ها خاطرنشان کرد: نماز جماعت در ادارات عبادت است و پیامی دارد و هم سو شدن همه رفتارها و اخلاق در کارگزاران و کارکنان نظام باارزش‌های اسلامی از اهداف آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پیام نماز با سایر عبادات دینی ادیان متفاوت است، گفت: مسیحیان و دیگر ادیان عبادت می‌کنند اما محتوای آنچه بیان می‌کنند با محتوای نماز ما بسیار تفاوت دارد.

آیت‌الله قربانی بر لزوم پاکی و طهارت در نماز تأکید کرد و گفت: ژولیده در برابر خدا ایستادن و نمازخواندن در اسلام نهی شده بلکه انسان مسلمان باید با طهارت جسمی و روحی کامل در برابر خداوند حاضر شود.

وی بابیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی در تلاش است تا اسلام را زمین بزند اما تاکنون موفق نشده، افزود: در دوره فتح آندلس اسپانیا هر جا که مسلمانان و یکتاپرستان را می‌دیدند اعدام می‌کردند که این مورد بیانگر تفاوت‌های فاحش دین مبین اسلام با خوی استکباری در جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اختلاس‌ها و حقوق نامتعارف در کشور افزود: فرد مسلمان نمازخوان در بیت‌المال دخل و تصرف نمی‌کند و با پول حرام شکم خانواده و سرپناه برایشان نمی‌سازد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که افراد ساکن در آن اهل نماز باشند هیچ‌گاه به گناه نمی‌افتند، تصریح کرد: پول‌شویی، دزدی و رشوه و سایر زشتی‌های اجتماعی مربوط به کسانی هست که اسلام را قبول نداشته و به نماز نمی‌ایستند.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه نماز وسیله نزول رحمت خداوند به انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: یک جامعه اسلامی همه نیازهایش را به‌وسیله نماز و تضرع به درگاه الهی از معبودش می‌طلبد و اگر برف و بارانی را نیز می‌خواهیم باید از خود خدا بخواهیم و اعتقاد داشته باشیم که با بارورسازی ابرها و امثالهم کاری از پیش نمی‌رود.

آیت‌الله قربانی بابیان اینکه کسانی که در دنیا همچون رژیم صهیونیستی کودک کشی می‌کنند از اهل نماز نیستند، گفت: دولت‌های بی‌نماز و آدم کش بشار اسد را به دلیل بیرون کردن داعشیان مورد تهدید و توهین قرار می‌دهند درحالی‌که که این مرد افتخارآفرین در مقابل بی‌نمازان ایستاده و آن‌ها را از خاک کشورش بیرون کرده است.

وی آزمایش‌های الهی را دلیلی بر شفافیت حقایق انسان‌ها برشمرد و گفت: خداوند پیوسته انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد و ایجاد دورانی همچون دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و سایر بحران‌ها از نمونه‌های امتحان الهی هست و نتیجه این نوع امتحانات و استقامت‌ها خلق شهید شیرودی‌ها، همت‌ها و سردار سلیمانی‌های زمانه است. / فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس پنجشنبه , ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

اهمیت پرداختن به حق الناس کمتر از پرداختن به نماز نیست . اگر در نماز خواندن ، قصوری یا تقصیری صورت گیرد ، حق الله است و خداوند الرحم الراحمین است .اما قصور و تقصیر در حق الناس ، عدم جلب رضایت او درکات اسفل السافلین را در پی دارد.

رفتن به نوار ابزار