کد خبر : 48974
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اسفند 1398- 54: 16

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

تب سنجی و پایش ۱۴۸ هزار نفر در مبادی ورودی گیلان

تب سنجی و پایش ۱۴۸ هزار نفر در مبادی ورودی گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: بیش از ۱۴۸ هزار و ۶۱۲ نفر در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پایش شدند.

به گزارش گیلانستان مهدی ولی پور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پایش مبادی ورودی استان گیلان، اظهار کرد: این طرح در راستای پیشگیری از ورود افراد افراد به ویروس کرونا به استان گیلان انجام می‌شود.

وی به حضور تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان در اجرای این طرح، افزود: در ۱۶ روز گذشته بیش از ۱۴۸ هزار و ۶۱۲ نفر در مبادی ورودی استان پایش و تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی جهت پیشگیری از ویروس کرونا قرار گرفتند

ولی پور ادامه داد: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان در ۵ محور ورودی آستارا، رودسر، رودبار، تالش، فرودگاه و راه آهن رشت با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۵ نیروی امدادی و ستادی با حضور در ۵ نقطه مذکور استان نسبت به پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی اقدام کرده اند، گفت: هلال احمر نسبت همچنین در زمینه گندزدایی و ضدعفونی روستاها و اماکن پرخطر روستایی استان گیلان نیز اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: گندزدایی و ضد عفونی کردن سوپر مارکت ها، مساجد، مدارس، خانه‌های بهداشت، نانوایی‌ها به همت جوانان و داوطلبان خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در ۱۰ شهرستان و ۱۳۰ روستای استان گیلان صورت گرفت.

ولی پور با اشاره به ظرفیت جوانان و داوطلبان در تولید ماسک، افزود: به همت داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در ۸ شهرستان استان گیلان، حدود ۷۰۰۰ ماسک تولید و در مراکز درمانی و عموم مردم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: خیرین گیلانی در تعداد زیادی از شهرستان‌ها با همکاری جمعیت هلال احمر نسبت به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، گان، ماسک و دستکش بین بیمارستان‌ها و ادارات و مردم اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان این استان را یکی از کانون‌های کرونا در کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در استان گیلان، هموطنان گرامی از سفر به استان گیلان خودداری نمایند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار