کد خبر : 5490
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1395- 03: 12

تعداد زیادی جوان تحصیلکرده بیکار در استان گیلان داریم

تعداد زیادی جوان تحصیلکرده بیکار در استان گیلان داریم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه در ۴ سال گذشته ۴.۶ از میزان بیکاری استان کاسته شد، گفت: با سیل عظیمی از بیکاری جوانان تحصیلکرده در استان مواجه هستیم.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین اصغریان در جشن خوداتکایی و توانمندسازی کمیته امدادامام خمینی(ره) در رشت اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های حکومت اسلامی در این است که مستمند و فقیری در آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به مدینه فاضله فاصله بسیار زیادی داریم و نباید شاهد این مقدار فاصله طبقاتی باشیم تصریح کرد: کمیته امداد قصد دارد فاصله طبقاتی را در کشور به حداقل رسانده و عزت نفس افراد را در جامعه حفظ کند.

معاون استاندار گیلان با اشاره به اینکه کمیته امداد قصد دارد تا نیازمندی در سطح استان نباشد مطرح کرد: کمیته امداد توانست ۳۷۰۰ خانوار را به مرحله‌ای برساند که نیازمند به دیگران نباشند که این کار بسیار مهم و بزرگی است.

اصغریان با اشاره به اینکه آمار باز پرداخت‌ها در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بهتر از همه سازمان‌ها و بخش‌هاست، گفت: این عزیزان خود را مکلف به پرداخت تسهیلات دریافتی می‌دانند چون افرادی آبرومند هستند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان سرزمین مواهب الهی است و نباید در این استان شاهد افرادی مستمند، نیازمند و فقیر باشیم مطرح کرد: اگر ما به وظایف خود به‌درستی عمل کنیم می‌توانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته ۴.۶ از بیکاری استان کاسته شد ولی همچنان با سیل عظیمی از بیکاری جوانان تحصیلکرده در استان مواجه هستیم، افزود: اکنون شاهد فضای مناسبی در استان هستیم لذا باید در تولید کالاهایی گام برداریم که نیاز کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه خانواده‌هایی با ۵۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان به این خودکفایی رسیده‌اند مطرح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) ثابت کرد که از عهده این کار بر می‌آید و به‌درستی نیز آن را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه گزارشات خوبی در مورد کمیته امداد امام(ره) موجود است که صادقانه و خالصانه وظایف خود را دنبال می‌کند گفت: مدل‌های جدیدی که کمیته امداد در زمینه اشتغال برای افراد زیرپوشش انجام می‌دهد بسیار مهم و قابل توجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان مطرح کرد: منابع درآمدی نفتی ما بسیار کاهش پیدا کرده و هزینه‌های جاری رو به افزایش است و تأمین بودجه از دولت کار بسیار سختی است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار