کد خبر : 51820
تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

امام جمعه رشت:

در مجلس گذشته به اولویت ها توجه نشد/ تورم در حال افزایش است/ ضرورت توجه به اصل ساده زیستی و دوری از رفاه طلبی توسط نمایندگان جدید

در مجلس گذشته به اولویت ها توجه نشد/ تورم در حال افزایش است/ ضرورت توجه به اصل ساده زیستی و دوری از رفاه طلبی توسط نمایندگان جدید

نماینده ولی فقیه در گیلان معیشت مردم را اولویت نخست عنوان کرد و گفت: گرانی ها مردم را آزار می دهد و تورم در حال افزایش است بنابراین نمایندگان مجلس باید از دولت بخواهند به معیشت و فرهنگ عمومی کشور توجه کند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با اشاره به سبک زندگی اسلامی در آیات قرآن اظهار کرد: توجه به استفاده از مواهبی که خدا در اختیار انسان قرار داده، در سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است.

وی بر اجتناب از اسراف تاکید کرد و افزود: اسراف عمل ناشایستی محسوب می شود که خدا در آیات قرآن مردم را از پرهیز آن ترغیب کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم جامعه ای که اسراف کار هستند و از مواهب طبیعی و خدادادی درست استفاده نمی کنند روی سعادت را نمی بینند، تصریح کرد: مردم جامعه ای که از مواهب خدادادی درست استفاده می کنند سعادتمند می شوند.

آیت الله فلاحتی، اسراف را به معنای خارج شدن از اعتدال در مصرف دانست و بیان کرد: اجتناب و پرهیز از اسراف موجب سعادت فرد و جامعه می شود.

وی، اسراف را مایه هلاکت جامعه و فرد عنوان کرد و گفت: خدای متعال در قرآن می فرماید که انسان های اسراف کار اهل دوزخ هستند ضمن اینکه اسراف کار فرعون صفت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اعتدال در امور مختلف زندگی، خاطرنشان کرد: انسان در انفاق حق ندارد از مدار و مسیر اعتدال خارج شود البته فرد تا زنده است باید انفاق کند اما نباید اسراف داشته باشد.

آیت الله فلاحتی به علامت های انسان اسراف کار اشاره کرد و یادآور شد: کسی که به امور باطل افتخار می کند اسراف کار است، هزینه های اضافی در کارها اسراف محسوب می شود، اسراف کار رغبتی به انجام عمل خیر ندارد و همچنین اگر از کسی نفعی به فرد اسراف کار نرسد همیشه او را انکار می کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرب و شتم سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور، اظهار کرد: امروز دنیای بشر پر از ظلم و ستم است و آمریکا جنایت های بسیاری انجام داده که متاسفانه عده ای در داخل با آنها هم آوا می شوند.

امام جمعه رشت به اتمام فعالیت مجلس دهم و آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: از تلاش نمایندگان مجلس دهم قدردانی می کنیم البته از بعضی مصوبات نمایندگان اعلام نگرانی کردیم زیرا مقام معظم رهبری در این راستا فرمودند که از برخی مصوبات مجلس گذشته بوی غربی می آید ضمن اینکه در مجلس گذشته به اولویت ها توجه نشد.

آیت الله فلاحتی با بیان سخنان امام(ره) در گشایش مجلس نخست پس از انقلاب، تصریح کرد: انتخاب نمایندگان برای مجلس به منظور پیاده کردن عدالت اسلامی در جامعه است.

وی، خواستار توجه و در اولویت قراردادن امور نیازمندان توسط نمایندگان مجلس شد و بیان کرد: ایستادگی در برابر قدرت های ظالم و استکباری باید از اولویت های نمایندگان مجلس یازدهم باشد زیرا نرمش در مقابل قدرت های سلطه گر به غیر از ویرانگری دستاورد دیگری برای ملت ما ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر استفاده از نظر کارشناسان در تصویب مصوبات توسط نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: توجه به اصل ساده زیستی باید در اولویت برنامه های نمایندگان مجلس باشد و نباید به دنبال رفاه طلبی باشند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پست و مقام زودگذر است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید در نظر داشته باشند مدت ۴ سال نمایندگی می گذرد بنابراین باید رفتار خود با جامعه را به صورت عادلانه تنظیم کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم باید به معیشت و فرهنگ مردم توجه ویژه داشته باشند زیرا این دو بخش در جامعه مغفول مانده است.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه کمیسیون فرهنگی مجلس باید مسائل فرهنگی جامعه را در اولویت قرار دهد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نسبت به ناهنجاری های فرهنگی گلایه دارند ضمن اینکه دشمن خیال می کند از هر فرصتی می تواند استفاده کند البته مردم مومن و انقلابی اجازه نمی دهند آرمان های انقلاب و دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

آیت الله فلاحتی به عملکرد ضعیف شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: در زمان شیوه ویروس کرونا تنها یک مرتبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه داده است.

وی با بیان اینکه معیشت مردم در اولویت نخست است، اظهار کرد: گرانی ها مردم را آزار می دهد و تورم در حال افزایش است بنابراین نمایندگان مجلس باید از دولت بخواهند به معیشت و فرهنگ عمومی کشور توجه کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به رزمایش مواسات در راستای کمک به نیازمندان جامعه اشاره کرد و گفت: رزمایش مواسات نشان داد که چه تعداد نیازمند در جامعه داریم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه معیشت و فرهنگ عمومی اولویت جامعه است، تصریح کرد: مجلس یازدهم باید به دو اولویت مذکور توجه ویژه داشته باشد ضمن اینکه دشمنان و طرفداران داخلی آنها بدانند رفتار آنها از چشم تیزبین صالحان و مومنان پوشیده نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار