کد خبر : 84965
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401- 48: 20

صید ۴۵۰ تن ماهی استخوانی در گیلان

صید ۴۵۰ تن ماهی استخوانی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به صید بیش از ۴۰۰ تن ماهی استخوانی در گیلان گفت: صیادان گیلانی از ۲۲ مهر تاکنون ۴۵۰ تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از خزر صید کردند.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، کوروش خلیلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهی استخوانی در دریای خزر توسط صیادان در حال انجام است، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه صید انواع ماهی استخوانی بوده و هرساله تعداد بسیار زیادی از افراد  از این طریق امرار معاش می‌کنند.

 

وی با اشاره به صید بیش از ۴۰۰ تن ماهی استخوانی در استان گیلان افزود: صیادان گیلانی از ۲۲ مهر تاکنون ۴۵۰ تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از خزر صید کردند.

 

مدیرکل شیلات استان گیلان بیشترین ماهی صید شده در دریای خزر را ماهی کفال دانست و گفت:  از ۴۵۰ تن ماهی صید شده در دریای خزر ۶۰ درصد کفال، ۳۸ درصد ماهی سفید و ۲ درصد باقیمانده از سایر گونه‌ها هستند.

 

خلیلی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکل صیادان در استان گیلان بیان کرد: گیلان دارای چهار هزار و ۲۰۰ صیاد در ۴۶ پره صیادی است که با مشکلاتی مواجه هستند لذا شیلات استان گیلان در تلاش است تا این مشکلات را هرچه سریعتر برطرف کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار