کد خبر : 18306
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396- 56: 10

عدم حضور حتی یک مشاور خلاق و با انگیزه در کمیسیون فرهنگی/ آیا رئیس شورای شهر ترکیب مشاوران را تایید می‌کند؟!

عدم حضور حتی یک مشاور خلاق و با انگیزه در کمیسیون فرهنگی/ آیا رئیس شورای شهر ترکیب مشاوران را تایید می‌کند؟!

آیا احساس نشد در “ناخوش بودن حال” فرهنگی شهر همین مسئولین و روسای ادارات دولتی که به عنوان مشاور انتخاب شدند، دخیل بوده و طی سالهای اخیر کوتاهی شان در امر فرهنگی را همه مردم به چشم دیده اند؟!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، در دومین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به ریاست محمدحسن عاقل منش مشاورین این کمیسیون انتخاب و معرفی شد.

در این جلسه محمد حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، اسفندیار ضیایی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، حجت الاسلام صادق دوستار رئیس اداره تبلیغات اسلامی رشت، هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان گیلان، حسین میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری رشت، محمد قاسمپور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین امیر چهری مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محمد رضا محبوب کارشناس معاونت فرهنگی، اجتماعی دانشگاه گیلان به عنوان مشاورین کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت انتخاب شدند.

ترکیب این مشاورین نشان می دهد که نگاه و طرز تفکر رئیس و اعضای کمیسیون نسبت به مقوله “فرهنگ” محدود به ادارات دولتی بوده و سعی شده از مسئولین و روسای نهادهای فرهنگی شهر و استان به عنوان مشاور استفاده شود!

اینکه اوضاع فرهنگی جامعه امروزی در کل کشور مساعد نبوده، هیچ شکی در آن نیست اما آیا احساس نشد در “ناخوش بودن حال” فرهنگی شهر همین مسئولین و روسای ادارات دولتی که به عنوان مشاور انتخاب شدند، دخیل بوده و طی سالهای اخیر کوتاهی شان در امر فرهنگی را همه مردم به چشم دیده اند؟!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا که در زمینه محیط زیست و کمیسیون بهداشت هم صاحب نظر بوده و به راحتی می تواند “حال خوش” نداشتن تالاب انزلی را تشخیص دهد، آیا گمان نکرد همین اداراتی که مسئولین و روسایش را به عنوان مشاور برگزید، از لحاظ فرهنگی حال خوشی ندارند؟! پس چطور می خواهد انتظار داشته باشد این افراد “شق القمر” کرده و با ارائه طرح هایی کاربردی و خلاقانه، برنامه های فرهنگی شورا و شهرداری را با روحیه و انگیزه ای بالا به پیش برند؟!

این مشاوران که هرکدام اولویت اصلی و اولشان در شهر، پیشبرد بهتر و قوی تر برنامه های فرهنگی اداره و نهادشان است، آیا می توانند برای شورا و شهرداری وقت بگذارند و علاوه بر حضور هفتگی و موثر در جلسات کمیسیون فرهنگی، در سایر روزها نیز پیگیر برنامه های فرهنگی شهرداری و ناظر بر آنها باشند؟! آیا صرفا پست و مقام افراد کاری را پیش می برد؟

با این حال کار رئیس شورای شهر رشت کمی سخت شده و مردم و دلسوزان فرهنگی شهر منتظرند ببینند آیا سید امیرحسین علوی ترکیب مشاوران کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت را تایید می کند یا از محمدحسن عاقل منش خواهد خواست این ترکیب را تغییر نموده و تجدید نظری در انتخاب مشاوران نماید؟!

لازم به ذکر است فاطمه شیرزاد نائب رئیس و محمدحسن علیپور، احمدرمضانپور نرگسی و فرهام زاهد اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار