کد خبر : 51635
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 خرداد 1399- 44: 12

گزارش/

عید فطر؛ ایستگاه پایانی ماه مهمانی خدا/ اقامه نماز شکرانه یک ماه بندگی در گیلان

عید فطر؛ ایستگاه پایانی ماه مهمانی خدا/ اقامه نماز شکرانه یک ماه بندگی در گیلان

ماه مهمانی خدا به ایستگاه پایانی رسید و نماز عید سعید فطر در نخستین روز از ماه شوال با حضور مردمان گیل و تالش و دیلم برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: میهمانی همیشه برای ما نشانی از حس تکریم و محبت صاحب خانه بوده و هست اما در این میان مهمان خدا شدن و سر سفره لطفش نشستن، غریب‌ترین و دلچسب‌ترین محفلی است که هر بنده‌ای انتظارش را دارد.

همیشه زمان پایان یک میهمانی که میزبان مهربانی دارد حس غریبی داریم چه برسد به میهمانی که خدا با همه کرامت و لطف و محبتش میزبانمان بود و همه رحمتش را در لحظه لحظه این ماه به جانمان نشاند .

اما این میزبان مهربان، پایان میهمانی را به عیدی پیوند زده که عید بندگی و عاشقی است، آری عید فطر، عیدی که امام علی در عظمتش فرمود:« عید فطر، تنها عید کسی است که خداوند روزه‏‌اش را پذیرفته و شب زنده‏‌داری‏‌اش را سپاس گزارده است»

امید که در این دقایق پر از رحمت، بارِ نیک زیستن و تقدیر نزدیکی به تمام عشق یعنی معبود، روزیمان شده باشد و سلامتی و آزادگی ره‌ توشه ‌مان چرا که «فطر»، مزد یک ماه مصاحبت با تمام پاکی است برای بندگان که معنایش را درک کرده باشند.

 

صبح امروز همزمان با سراسر کشور، مردمان مومن و متدین گیل، تالش و دیلم بعد از یک ماه روزه داری به شکرانه توفیق بندگی در ماه رمضان در صفوف مرتب و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به درگاه خداوند متعال سجده شکر به جا آوردند.

 

مومنان گیلانی بعد از یک ماه روزه داری از اولین ساعات با حضور در مصلی ها و میادین اصلی شهر با قرائت ادعیه های وارده و پرداخت زکات فطریه در ایستگاه های برپا شده نماز عید سعید فطر را با شکوه هر چه تمامتر برگزار کردند.

 

یکی از نمازگزارآن صومعه سرایی با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: اتحاد مسلمانان در نماز عید فطر یکی از پیام های این روز است که این اتحاد وحشت دشمنان را برانگیخته است.

 

وی افزود: امروز آمدم تا پس از یک ماه مهمان خدا بودن، شوق وصالش را بچشم، باید خداوندی را که رحمتش به هیچ وجه تمام شدنی نیست ستایش کرد و شکرگزار نعماتش بود.

 

این مرد صومعه سرایی گفت: عید سعید فطر، عید کسانی است که از عرصه جهاد با نفس سرافراز برگشته و با فطرت خدایی خویش پیمانی دوباره بسته اند.

 

*نماز عید فطر در بیش از ۵۰ مسجد صومعه سرا برگزار شد

حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده با تبریک عید سعید فطر تصریح کرد: اهمیت نماز عید عید فطر بر کسی پوشیده نیست و این روز از اعیاد بزرگ مسلمانان است.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه سرا با بیان اینکه برپایی نماز جماعت به ویژه نماز عید سعید فطر نمایش قدرت دین مبین اسلام است خاطرنشان کرد: نماز عید فطربارعایت پروتکل های بهداشتی در بیش از ۵۰ مسجد شهری و روستایی صومعه سرا برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه خداوند باری تعالی در این روز به بندگان مخلص خود که یک ماه به روزه داری پرداخته اند عنایت ویژه دارد  اظهار کرد: حضرت علی (ع) در خطبه روز عید فطر فرمودند:روز عید روزی است که نیکوکاران پاداش می گیرند و گناهکاران زیان می بینند.

 

رمضان باز هم رخت بر بست و جای خود را به خورشید شوال داد و آنان که بهره بردند ازین ماه بی نظیر خدا، در جشن تقدس و بندگی، افطار یک ماه روزه داری و خلوص را به جا آوردند.

 

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار