کد خبر : 27758
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397- 54: 11

مشکلات معیشتی خبرنگاران با شعاردرمانی برطرف نمی‌شود

مشکلات معیشتی خبرنگاران با شعاردرمانی برطرف نمی‌شود

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان گفت: بهبود وضعیت معیشتی خبرنگاران نیاز به اقدام و عمل مسولان دارد و با شعار درمانی برطرف نمی‌شود.

به گزارش گیلانستان، علیرضا خاکپور در جمع خبرنگاران بسیجی استان گیلان اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت معیشتی خبرنگاران امری حیاتی است و با حرف و شعار حل نمی‌شود.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان تصریح کرد: خبرنگاران سربازان گمنام دفاع از حق و  مدافع مطالبات به حق مردم هستند و وضعیت معیشتی فعلی آنها به هیچ وجه شایسته و درخور این قشر حق طلب و زحمتکش نیست.

خاکپور با اشاره به اینکه مسولان اجرایی که متولی رسیدگی به وضعیت معیشتی خبرنگاران هستند هرساله به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار شعارهای آنچنانی سرمی‌دهند افزود: این مشکلات نیاز به اقدام و عمل مسولان دارد.

وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری در کشور ما  دارای شرایط معیشتی مناسبی نیست ابراز داشت: در بسیاری از کشورها خبرنگاری در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گرقته و خبرنگاران از حمایت کافی و تامین اجتماعی مناسب برخوردارند.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه متولی مسایل حرفه ای و شغلی خبرنگاران دولتها هستند گفت: دولتها در کشور ما هیچگاه نگاه مناسبی به حرفه خبرنگاری نداشته و به حمایت‌های مقطعی و انتخاباتی از این حرفه بسنده کرده‌اند.

خاکپور با بیان اینکه برخی مسولان اجرایی تفاوتی بین وظایف روابط عمومی‌ سازمان تحت امر خود و خبرنگاران رسانه‌های عمومی قایل نیستند افزود: بهبود وضعیت معیشتی خبرنگاران به استقلال حرفه‌ای آنها و در نتیجه سلامت جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار