کد خبر : 57472
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399- 55: 10

نسخه اولیه کتاب «شناسنامه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان» تدوین شد

نسخه اولیه کتاب «شناسنامه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان» تدوین شد

رئیس کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان از تدوین نسخه اولیه کتاب شناسنامه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، سید غلامرضا امیری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین نسخه اولیه کتاب شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، اظهار داشت: این کتاب در ۴ بخش تدوین شده است.

وی افزود: بخش نخست این کتاب به مشخصات کلی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان شامل تاریخ تأسیس، دلایل انتخاب نام یگان و خاستگاه استانی آن می‌پردازد.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان با بیان اینکه در بخش دوم این کتاب به بررسی مأموریت‌های این لشکر در کردستان پرداخته شده است، تصریح کرد: بخش سوم این کتاب نیز مربوط به معرفی رزمندگان گیلان در لشکر ۲۵ کربلا و همچنین یگان‌ها و تیپ‌های دیگر است.

وی با اشاره به موضوعات پرداخته شده در بخش چهارم این کتاب نیز گفت: این بخش مربوط به عملیات‌های آفندی یگان در دوران دفاع مقدس، اطلاعات مربوط به هر عملیات شامل مراحل عملیات، محورهای عملیات، مشخصات فرماندهی و مسئولین واحدها، تیپ‌ها و گردان‌های یگان در آن عملیات و همچنین لیست تجهیزات یگان، آمار تلفات، خسارات و غنایم بوده که در قالب جداولی ارائه شده است.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان خاطرنشان کرد: در کتاب شناسنامه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان نویسنده به فراخور هر عملیات در قالب بخش ضمائم، اسناد، نقشه‌ها، کالک و عکس‌هایی که به هر عملیات مربوط است را ارائه و تشریح کرده است.

امیری در ادامه از شناسنامه لشکر ۱۶ قدس گیلان به عنوان یکی از پژوهش‌های اساسی جنگ در استان یاد کرد و ادامه داد: این کتاب، بستری برای بسط و گسترش پژوهش‌های یگانی و به‌ویژه پرداختن به نبردهای هر یگان که سراسر درس و حماسه و معرفت است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه این کتاب آغازی است برای پرداختن به حوزه‌های دیگر دفاع مقدس و نقش رزمندگان گیلانی در آن دوران عنوان داشت: تدوین کتاب اطلس دفاع مقدس گیلان و یا نبرد نگاری رزمندگان گیلان در ایام دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

گفتنی است؛ رزمندگان لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس، در بیش از ۱۱ عملیات آفندی و ده‌ها مأموریت پدافندی با ایثار و فداکاری نقش قابل‌توجهی در حماسه‌سازی‌ها ایفا کردند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار