کد خبر : 22560
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396- 56: 3

وضعیت فرهنگی منطقه آزاد انزلی، گردشگری گیلان را به گردشگری سکولار تبدیل می کند

وضعیت فرهنگی منطقه آزاد انزلی، گردشگری گیلان را به گردشگری سکولار تبدیل می کند

امام جمعه موقت رشت با اشاره به وضعیت فرهنگی نامناسب منطقه آزاد انزلی گفت: وجود چنین وضعیتی سبب می‌شود تا گردشگری گیلان به گردشگری سکولار تبدیل شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: انسان‌هایی که به قله‌های رشد و تعالی دست پیدا می‌کردند همواره در اقلیت بودند.

امام جمعه موقت شهر رشت گفت: افرادی که در زندگی به جایگاه‌های عظیم و قله‌های سعادت می‌رسند افرادی هستند که در ساعات عمرشان همواره خدا را مدنظر قرار می‌دهند و ضمن طی کردن راه اولیاء و انبیاء از طی کردن مسیر انسان‌های بد خودداری می‌کنند.

پوررضا با بیان اینکه داشتن یک زندگی متمولانه به معنای خوب بودن آن زندگی نیست ابراز داشت: برخورداری از ثروت و مال خوب است اما به شرطی که آن مال از راه حلال و درست به‌دست آمده باشد.

وی با تاکید بر لزوم تسلیم بودن مسلمانان در برابر احکام الهی خاطرنشان کرد: اگر ما خود را مسلمان و تابع فرامین پیامبر اکرم(ص) می‌دانیم در وهله نخست باید تابع دستورات الهی و پس از آن دستور حضرت محمد مصطفی(ص) باشیم.

پوررضا با تاکید بر لزوم احیاء سبک زندگی اسلامی گفت: علم و دانسته‌های ما در برابر علوم الهی بسیار ناچیز است و در واقع چیزی از این دنیا نمی‌دانیم به همین دلیل خداوند متعال انبیاء الهی را برای ما فرستاده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه رشد تکنولوژی سبب ایجاد مشغله دنیایی برای جوانان شده است افزود: امروزه آنقدر جوانان را با رشد تکنولوژی سرگرم کردند که هیچ فرصتی برای شنیدن سخنان هدایتگر ندارند.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری پیرامون مغفول ماندن پرداختن به سبک زندگی و تربیت اسلامی گفت: امروز نگران این موضوع هستیم که آیا در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تولید در کشور محتوای اسلامی برای ارائه به مردم وجود دارد یا خیر.

پوررضا با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون احوالات شب اول قبر اظهار داشت: برخی در آن شب نام پیامبر خود را فراموش می‌کنند و علت آن این است که در دنیا به‌دنبال شناخت سیره و سبک زندگی پیامبرشان نبوده‌اند.

امام جمعه موقت رشت ضمن بیان روایتی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) پیرامون چگونگی سبک زندگی پیامبراکرم(ص) عنوان داشت: حضرت محمد(ص) از قوانینی که خداوند متعال به او ابلاغ کرده بود کوتاه نمی‌آمد و بر رعایت آن‌ها اصرار داشت.

وی با اشاره به تصمیم رئیس قوه قضائیه پیرامون انتشار نام و تصویر قضات متخلف گفت: خدا را شاکریم که کم‌کم به آنچه که باید در حکوت اسلامی اجرا شود نزدیک می‌شویم زیرا تخلف قاضی سبب بی‌اعتمادی مردم به حکومت می‌شود.

پوررضا بروز تخلف در نظام جمهوری را نوعی خیانت دانست و افزود: کسانی که در نظام اسلامی خلاف می‌کنند سبب دلسردی مردم نسبت به نظام می‌شوند و باید بدانند اقدامات خلاف آن‌ها نوعی خیانت به شهدا و خانواده‌های شهدا و سبب ناامیدی کشورهای اسلامی دیگر نسبت به ایران و انقلاب می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اقدامات ضد اسلامی انجام شده در فضای مجازی خاطرنشان کرد: اسلام واقعی به‌دنبال اجرای قوانین الهی است و این که ما توانایی اجرای آن را نداریم ارتباطی به اصل اسلام ندارد.

وی با بیان اینکه در رعایت قانون نباید منتظر ماند تا دیگران نیز آن را رعایت کنند اظهار داشت: برای خوب شدن و خوب عمل کردن نباید منتظر کسی بمانیم و حتی اگر کسی ما را همراهی نکرد باید به مسیرمان ادامه دهیم.

پوررضا با اشاره به انتخاب عنوان سال ۹۶ در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی توسط  مقام معظم رهبری گفت: ایشان تمام تلاش خود را می‌کنند تا راه را به مردم و مسئولان نشان دهند و بعد از آن این ما هستیم که باید این مسیر را به‌درستی طی کنیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: مردم ما باید به‌دنبال شناخت سیره فاطمی باشند و هیئات مذهبی و مساجد نیز در این راستا تلاش خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز گمرک خاطرنشان کرد: سالانه ۱۲ میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت می‌گیرد که سبب تعطیلی کارخانه‌ها، بنگاه‌های اقتصاوی و ثروت اندوزی عده‌ای آدم کثیف می‌شود.

پوررضا با اعلام اینکه باید دست سرمایه‌داری را که به‌دنبال خدمت به مردم است بوسید گفت: افرادی که با قاچاق کالا و تعطیلی کارخانه‌ها ثروتمند و خوشحال می‌شوند بدانند که انسان‌هایی خدانشناس هستند و آتش را سر سفره خانواده خود می‌برند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه مردم از عملکرد اداره گمرک راضی نیستند خاطرنشان کرد: از فعالان و مسئولان اداره گمرک می‌خواهیم تا بدون ترس و با قدرت از بروز قاچاق در کشور جلوگیری کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز حمله مسلحانه منافقان به کشور اظهار داشت: این انسان‌های جیره‌خوار در گذشته از صدام جیره می‌گرفتند و الان خودشان اعتراف کردند که جیره خور عربستان شده‌اند.

پوررضا با بیان اینکه منافقان سه نشست را در کشور فرانسه برگزار کرده‌اند تصریح کرد: باید در برقراری روابط دیپلماتیک با کشورها دقت کنیم و نشان دهیم که کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ احترامی برای انسان‌ها قائل نیستند و از کسانی حمایت می‌کنند که ۱۷ هزار نفر ایرانی را کشته‌اند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گیلان در راستای اجرای قانون ارائه تسهیلات اشتغال روستایی افزود: استان گیلان از استان‌های منحصر به فرد در حوزه گردشگری و دارای ظرفیت بالایی برای پیشرفت است.

وی با بیان اینکه گیلان استانی رویایی برای رشد و پیشرفت است خاطرنشان کرد: ما منکر انجام کارهای خوب در گیلان نیستیم اما پتانسیل گیلان بسیار بالاتر از چیزی است که در حال حاضر در اختیار داریم.

پوررضا با تاکید بر اینکه گردشگری را باید دومین منبع درآمد استان گیلان دانست اظهار داشت: ظرفیتی که گیلان در حوزه کشاورزی دارد می‌تواند ۵۰ میلیون نفر را سیر کرده و کشور را در حوزه کشاورزی خودکفا کند.

امام جمعه موقت رشت با اعلام اینکه مدیران استانی سرمایه‌گذاران را خسته می‌کنند عنوان داشت: از استاندار گیلان می‌خواهم تا در زمان اجرای طرح‌های گردشگری پیوست‌های فرهنگی را حتما مدنظر قرار دهد.

وی با انتقاد از وضعیت فرهنگی منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی از شرایط فرهنگی نامناسبی برخوردار است و کسانی که از خارج از کشور به این منطقه سفر می‌کنند سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در آنجا نمی‌بینند و این امر سبب می‌شود تا گردشگری ما به گردشگری سکولار تبدیل شود.

پوررضا با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده در راستای بارش نزولات آسمانی در هفته آینده عنوان داشت: مسئولان دقت کنند تا از بسته شدن راه‌ها و ایجاد اختلال در زندگی مردم جلوگیری شده و از اقشار کم بضاعت حمایت شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار