کد خبر : 26190
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1397- 25: 20

پروژه زباله‌سوز رشت امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد

پروژه زباله‌سوز رشت امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد

استاندار گیلان گفت: پروژه زباله‌سوز سراوان رشت قطعاً امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد.

به گزارش گیلانستان، مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه کمیته پسماند استان گیلان در رشت اظهار داشت: شهرداران با تمرکز بیشتری در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ تفکیک از مبداء کار کنند.

استاندار گیلان با اعلام اینکه مراکز دفن زباله استان گیلان وضعیت نامناسبی دارد خاطرنشان کرد: باید با اولویت بندی مناسب اقدامات لازم در راستای بهبود وضعیت مراکز دفن زباله را انجام دهیم.

سالاری با تأکید بر لزوم اجرای هرچه سریعتر مراحل آماده‌سازی دستگاه زباله سوز در منطقه سراوان رشت تصریح کرد: در حال حاضر نگرانی‌هایی در خصوص اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند همکاری لازم را در راستای انجام هرچه سریعتر برنامه‌‌های کوتاه مدت برای نصب دستگاه زباله سوز در منطقه سراوان با فرمانداری رشت داشته باشند.

وی با اشاره به نزدیکی فصل تابستان و بروز مشکلات بهداشتی برای ساکنان منطقه سراوان ابراز داشت: اگر برنامه‌های کوتاه‌مدت در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی منطقه سراوان انجام نشود سبب بروز اعتراضات مردمی می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم انجام حمایت‌های لازم برای به نتیجه رسیدن مراحل احداث کارخانه کمپوست تالش خاطرنشان کرد: اعتراض مردم برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی منطقه سراوان اعتراضی بر حق است.

سالاری با اشاره به لزوم برگزاری جلسه برای ایجاد هماهنگی میان شهرداری‌ها و فرمانداری‌های غرب گیلان تصریح کرد: تقسیم کار لازم برای اجرای طرح‌های زیست محیطی باید میان فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان گیلان انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به وضعیت تصویب طرح جامع مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا نظر دستگاه‌های ملی جلب شده و دستگاه‌های استانی و ملی برای اجرای این طرح یک نقطه مشترک برسند.

وی با تاکید بر اینکه امسال باید از تمام ظرفیت‌ها برای پیشرفت مراحل ایجاد دستگاه زباله سوز در منطقه سراوان رشت استفاده کرد اظهار داشت: قطعاً این پروژه امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد اما باید پیشرفت مناسبی حاصل شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار