کد خبر : 50812
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399- 35: 17

معاون هنری و سینمایی گیلان:

آخرین فرصت کسب و کارهای هنری برای ثبت خسارت ناشی از کرونا

آخرین فرصت کسب و کارهای هنری برای ثبت خسارت ناشی از کرونا

معاون هنری و سینمایی گیلان با اشاره به فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا، گفت: امروز آخرین مهلت برای ثبت اطلاعات صاحبان کسب وکارهای حوزه هنر است.

به گزارش گیلانستان سید امیر مصباح با اشاره به انتشار فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آسیب دیده از کرونا از سوی وزارت ارشاد، اظهار کرد: برای هر رسته یک بازه زمانی به منظور ثبت اطلاعات فعالان آن حوزه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه فعالان در حوزه کسب و کارهای هنری روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه برای ثبت اطلاعات خود در سامانه https://corona.samandehi.ir/homepage.aspx فرصت دارند، گفت: امروز آخرین فرصت ثبت اطلاعات از سوی صاحبان کسب و کارهای هنری در این سامانه است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تأکید بر اینکه تمام فعالان کسب و کارهای هنری در استان از این فرصت برای ثبت اطلاعات خود استفاده کنند، افزود: با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده در بحران کرونا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به جهت بهره مندی از بسته‌های حمایتی دولت فعالان این حوزه در اسرع وقت به این سامانه مراجعه کنند.

وی در ادامه سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و هنرهای نمایشی، هنرهای سنتی، مد و لباس، عرضه محصولات هنری و دیگر فعالیت‌های مرتبط از جمله رسته‌های حوزه هنر عنوان کرد که می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند، تصریح کرد: مؤسسه تک منظوره هنری، گروه‌های آزاد هنری (سینمایی، موسیقی، تئاتر، بازی‌های نمایشی و …)، سالن‌های سینما، سینما سیار، استودیوهای صوت و تصویر، مزون (خانه مد و لباس)، سالن تئاتر، تماشاخانه، فروشگاه و بازارچه آثار هنری، آموزشگاه آزاد هنری، نگارخانه، کافه گالری، کارگاه تولید آثار هنری (مانند سفالگری و…)، هنرستان آزاد، توزیع و پخش فیلم واحدهای واحدهای کسب و کار فعال در رسته هنری است.

مصباح با اشاره به برآورد میزان خسارت بیش از دو ماه تعطیلی فعالیت‌های هنری، سینمایی و موسیقی در استان گیلان، گفت: از مجموع ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال خسارت برآورد شده در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای گیلان بیش از ۲۸ میلیارد ریال مربوط به حوزه هنری، سینمایی و موسیقی است.

وی به فعالیت ۳۶۲ واحد کسب و کار در حوزه هنری، سینمایی و موسیقی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: دو هزار و ۳۳۱ نفر در این واحدهای مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه اکثر هنرمندان از اقشار متوسط جامعه هستند تعطیلی چند ماهه فعالیت‌های این حوزه خسارت مالی فراوانی به فعالان این حوزه در این مدت وارد کرده و بسیاری از آنها در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای جلب حمایت مالی و معنوی از این هنرمندان انجام می‌دهیم، گفت: در طول ایام شیوع کرونا تعدادی از هنرمندان گیلانی نیز همپای سایر اقشار برای ایجاد فضای شاد و امید بخش برای مخاطبان دست از فعالیت برنداشته و با تولید محتوا و انتشار آن در صفحات شخصی و فضای مجازی تلاش کردند تا اوقاتی خوش برای شهروندان گیلانی رقم بزنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار