کد خبر : 58957
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1399- 01: 11

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

اجرای طرح «لک لک کتاب» ویژه کودکان گیلانی/ ۲ باب کتابخانه عمومی«مادر و فرزند» افتتاح می شود

اجرای طرح «لک لک کتاب» ویژه کودکان گیلانی/ ۲ باب کتابخانه عمومی«مادر و فرزند» افتتاح می شود

کرمی از افتتاح ۲ باب کتابخانه عمومی ویژه «مادر و فرزند» برای نخستین بار در گیلان خبر داد و گفت: طرح ابتکاری«لک لک کتاب» ویژه کودکان عضو کتابخانه عمومی کودکان باران همزمان با هفته کتاب آغاز می‌شود.

به گزارش گیلانستان، «پریسا کرمی» امروز (پنج‌شنبه،۲۲ آبان )در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط کشور به‌لحاظ همه‌گیری ویروس کرونا، حمایت مسئولین از مجموعه کتابخانه‌ها را از دستاوردهای مهم این دوران دانست و گفت: حمایت چهره‌های فرهنگی و اجتماعی از اقدامات و برنامه‌های متنوع کتابخانه‌ها بر بستر فضای مجازی منجر به عدم توقف فعالیت‌ها در دوران همه‌گیری کرونا شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به تداوم فعالیت‌های ترویجی کتابخانه‌ها در این ایام، حضور در بستر فضای مجازی با ایجاد ۶۴ شبکه در بستر فضای اینستاگرام برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی به‌صورت زنده، تبلیغ و معرفی کتاب‌های کتابخانه و برگزاری دورهای مختلف آموزشی را از مهمترین اقدامات کتابداران در بحران کرونا برشمرد.

 

وی به تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی گیلان در هفته کتاب امسال با شعار«دانایی؛ مانایی» پرداخت و افزود: تکریم مقام کتابداران و فعالین حوزه کتاب در استان گیلان از محوری‌ترین برنامه‌هاست که به‌دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به توصیه ستاد مبارزه با بیماری کرونا چهارشنبه(۲۸ آبان) به‌صورت مجازی و از طریق صفحه اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار می‌شود.

 

کرمی از عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی همزمان با روز شنبه(۲۴ آبان) خبر داد و بیان کرد: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در تمامی کتابخانه‌های عمومی گیلان انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: علاقه‌مندان و دوستداران کتاب می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس www.samanpl.ir و تکمیل فرم درخواست ثبت‌نام پس از تایید کتابداران از این طرح بهره ‌مند شوند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان تقدیر از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با روز تکریم مقام کتابداران و فعالین حوزه کتاب در رده‌های سنی کودک، نوجوان، بزرگسال و خانواده را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد.

 

وی با اشاره به افتتاح ۲ باب کتابخانه عمومی ویژه «مادر و فرزند» برای نخستین بار در گیلان افزود: این دو باب کتابخانه به صورت حضوری و مجازی در شهرهای شفت و صومعه سرا افتتاح می‌شود.

 

کرمی آغاز اجرای طرح ابتکاری«لک لک کتاب» ویژه کودکان عضو کتابخانه عمومی کودکان باران را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور با محوریت ارسال کتاب به‌صورت رایگان به درب منازل اعضای کتابخانه عمومی کودکان باران توسط پیک‌های ویژه به مدت یک ماه آغاز شده و در گام بعدی در سایر کتابخانه های استان اجرایی می‌شود.

کرمی  ادامه داد: در قالب این طرح کودکان دارای معلولیت های جسمی نیز به‌صورت رایگان تحت پوشش کتابخانه‌های استان قرار می‌گیرند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف با حضور اساتید حوزه‌های مختلف به‌ صورت مجازی و در حوزه‌های مهارت‌های مطالعاتی، فرزندپروری، سواد تربیتی و دیگر کارگاه های آموزشی، آغاز اجرای طرح استانی «مثبت ۶۰» با محوریت ارائه خدمات ویژه به سالمندان کتابخوان در رشت، طرح استانی «هفت روز هفت کتاب» با معرفی روزانه کتاب در شبکه‌های مجازی کتابخانه‌ها، آغاز فعالیت محفل ادبی کودکان و نوجوانان استان گیلان، آغاز فاز دوم اجرای طرح «پیک دانش» در شهرستان‌ها، راه‌اندازی شبکه اجتماعی۶۰+ویژه سالمندان با مرکزیت کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) سبزه میدان رشت، برگزاری مسابقه فرهنگی مجازی «شعر و شور کتاب» به میزبانی محفل ادبی دکتر معین، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های متنوع، انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف همکاری در حوزه توسعه کتابخانه‌ها را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار