کد خبر : 75823
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400- 58: 11

سرپرست فرمانداری رشت:

افزایش بستری کودکان مبتلا به کرونا در رشت؛ خانواده ها مراقب باشند

افزایش بستری کودکان مبتلا به کرونا در رشت؛ خانواده ها مراقب باشند

امام پناهی با بیان اینکه متاسفانه ۳۰ درصد مبتلایان امیکرون شهرستان رشت کودکان هستند گفت: این تعداد بستری کودکان در طول چند سال اخیر در رشت بی‌سابقه است.

به گزارش گیلانستان، «حمیدرضا امام پناهی» امروز(دوشنبه، ۱۹ بهمن ) در جلسه ستاد کرونای رشت اظهارکرد: استفاده از ماسک و عدم عادی انگاری شیوع ویروس، رعایت فاصله گزینی و ماندن در خانه در کنار تکمیل سریع تزریق دز دوم و سوم به عنوان تنها راه کاهش شدت ابتلا به کرونا است.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه عادی انگاری‌ها در سطح شهرستان اصلا قابل پذیرش نیست و اگر با این شرایط پیش بریم، عید امسال شرایط خوبی نخواهیم داشت گفت: امیکرون کودکان زیر ۱۲ سال را بیشتر درگیر کرده و متاسفانه ۳۰ درصد مبتلایان امیکرون شهرستان رشت کودکان هستند.

وی اذعان کرد: بیمارستان تخصصی اطفال در حال پر شدن است و این تعداد بستری کودکان در طول چند سال اخیر بی‌سابقه است.

رییس ستاد کرونای رشت تصریح کرد: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا، بازدید از باشگاه‌های ورزشی تشدید شده و تمامی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم از ستاد کرونا صورت خواهد پذیرفت.

امام‌پناهی با اشاره به این‌که افرادی که واکسن نزده‌اند منبع اشاعه بیماری هستند، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات در خصوص عواقب شیوع انفجاری ویروس امیکرون و اهمیت واکسیناسیون جهت مقابله با این ویروس بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در اماکن تجمعی مانند تالارها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و تاکسی‌ها خواستار تشدید نظارت بر عملکرد این اماکن و رعایت دستور العمل جابجایی سه نفر مسافر در هر سفر از سوی تاکسی‌رانان شد.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن همچنان ادامه دارد افزود: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۱۹ پایگاه واکسیناسیون فعال است که از این تعداد ۱۷۱ پایگاه مربوط به خانه‌های بهداشت است.

امام پناهی با تاکید بر اینکه ️میزان ابتلا به سویه امیکرون هر سه روز در حال دو برابر شدن است اذعان کرد: طی روزهای آینده اجرای سراسری تحت پوشش قراردادن عموم مردم شهرستان در طرح بیمه سلامت را خواهیم داشت.

رییس ستاد کرونای رشت خاطرنشان ساخت: در بحث آموزشی هم بایستی در صورت غیر حضوری شدن کلاس‌ها حتما به بحث کیفیت آموزش توجه جدی شود تا دانش آموزان در این عرصه دچار مشکل نشوند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار