کد خبر : 94774
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402- 12: 1

اطلاعیه اداره‌کل سیاسی استانداری گیلان:

تشکل‌های بدون مجوز اجازه فعالیت سیاسی ندارند/ با متخلفین در ایام انتخابات برخورد می‌شود

تشکل‌های بدون مجوز اجازه فعالیت سیاسی ندارند/ با متخلفین در ایام انتخابات برخورد می‌شود

.

به گزارش گیلانستان، بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش مهم احزاب و تشکل‌های سیاسی قانونی در راستای عمل به قانون و ضابطه‌مند نمودن فعالیت ها، اداره کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان از طریق سایت siasi.gilan.ir اطلاعیه‌ای را خطاب به همه تشکل‌ها و احزاب و ائتلافهای فعال در استان گیلان منتشر کرد.

 

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

رییس محترم خانه احزاب استان گیلان (ابلاغ به همه اعضا)

نمایندگان محترم احزاب ملی در سطح استان گیلان

دبیران محترم احزاب گیلان (دارای مجوز استانی)

رابطین یا دبیران محترم جبهه‌های ائتلافی در استان گیلان

سلام علیکم

با احترام، به آگاهی می‌رساند با عنایت به قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش مهم احزاب و تشکل‌ها و جبهه‌های دارای مجوز در این موضوع و همچنین لزوم به روزرسانی وضعیت نمایندگی احزاب ملی و یا دبیران تشکل‌های استانی و جبهه‌ها در استان گیلان و همچنین بهره مندی از ظرفیت‌ها در کمیته سیاسی انتخابات به منظور مشارکت حداکثری؛ ضرورت دارد تا تاریخ شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ طی مکاتبه رسمی ضمن معرفی دبیر محترم حزب، فرم پیوست را تکمیل و به اداره کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان تحویل و رسید دریافت نمائید.

شایان ذکر است پس از دریافت نامه و فرم ها، موارد از طریق استعلام از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور جهت صحت‌سنجی اعتبار و مجوز قانونی احزاب و تشکل‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتیجه اعلام و فهرست اسامی مورد تائید در سایت استانداری گیلان منتشر می‌گردد.

چنانچه پس از تاریخ اعلامی و خصوصا در طی ایام برگزاری انتخابات، تشکل‌های خلق الساعه و یا بدون مجوز اقدام به حمایت مالی یا تبلیغی از داوطلبین نمایند یا نسبت به صدور بیانیه و اطلاعیه و غیره اقدام کنند این اداره کل ضمن اعلام غیرقانونی بودن تشکل بصورت اطلاع‌رسانی عمومی؛ برابر مقرارت و قانون اقدام لازم را نیز انجام خواهد داد.

از همه احزاب و تشکل‌های سیاسی دعوت می‌گردد با مراجعه به قانون فعالیت احزاب به مفاد ماده‌های ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸ توجه لازم را مبذول فرمایند. (شایان ذکر است سایر تشکل‌ها که از کمیسیون ماده ده احزاب مجوز ندارند حق فعالیت سیاسی ندارند.)

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار