کد خبر : 27296
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1397- 09: 18

حدود ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

حدود ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

فرماندار رشت گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی تاکنون حدود ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش اشتغال روستایی به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش گیلانستان، سید محمد احمدی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در فرمانداری افزود: این مبلغ حدود ۱۰ درصد از پرداختی های کل استان گیلان را در بخش اشتغال روستایی شامل می شود.

وی با بیان این که در بخش اشتغال فراگیر رشت نیز ۸۵ درصد از مبلغ درنظر گرفته شده را پرداخت کرده، اظهار داشت: در دو هفته اخیر تلاش های خوبی با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام گرفته که بایستی با تحرک بیشتری پیش برویم.

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی بایستی طرح های اشتغالزایی متقاضیان را معرفی کنند زیرا محدودیتی برای معرفی طرح ها نیست.

وی با بیان این که مسئولان در بانک ها پرونده تسهیلات اشتغالزایی را زودتر بررسی کنند، ادامه داد: دست اندرکاران در بانک ها بایستی در کنار دولتی ها تسهیل کننده امور برای پرداخت این تسهیلات باشند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و کمک به متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی اظهار داشت: اگر ذهنیت برای مردم ایجاد شده که بانک ها تمایلی به پرداخت تسهیلات ندارند، دست اندرکاران این مجموعه ها بایستی این ذهنیت را اصلاح کنند.

وی با بیان این که مسئولان بانک ها در موضوع تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر از ابتدا با ما همراه بوده اند، تصریح کرد: در ستاد تسهیل رفع موانع تولید بانک ها بسیاری از واحدهای صنعتی را سرپا نگه داشتند که نمونه ای از این همکاری است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشت نیز در این جلسه گفت: بر اساس آمار، ۱۱۴ طرح اشتغال پایدار روستایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که پرداخت تسهیلات برای ۱۰ طرح انجام گرفته است.

علی لقمانی با بیان این که ۱۰۹ طرح نیز به بانک کشاورزی معرفی و برای هشت طرح تسهیلات پرداخت شده، افزود: ۶۱ طرح به پست بانک معرفی و برای ۲ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: ۶۲ طرح به بانک توسعه تعاون معرفی شده که پرداخت تسهیلات برای یک طرح انجام گرفته ، ۳۵ طرح به بانک ملی معرفی و تسهیلات برای سه طرح پرداخت شده است.

سهم شهرستان رشت از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، ۲۲۲ میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی ۹۳ میلیارد تومان است.

شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند./ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار