کد خبر : 93646
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402- 17: 22

دومین سالانه شهر خلاق رشت برگزار می‌شود

دومین سالانه شهر خلاق رشت برگزار می‌شود

دومین سالانه شهر خلاق رشت، با حضور مسؤولان شهرهای خلاق یونسکو در ایران در روزهای اول و دوم تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، رحیم شوقی چهاردهی شهردار رشت ظهر امروز در نشست خبری مراسم دومین سالانه شهر خلاق خوراک در سالن آتش‌نشانی رشت اظهار کرد: اولین سالانه‌ شهر خلاق به صورت استانی برگزار شد اما این بار این مراسم در سطح ملی و با حضور مسؤولان شهرهای خلاق یونسکو در ایران برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به حضور شهرداران اصفهان، سنندج، بندر عباس و کرمانشاه به عنوان شهرهای خلاق در مراسم سالانه شهر خلاق خوراک در رشت بیان کرد: زمان برگزاری این رویداد ملی اول و دوم تیرماه می‌باشد که علاوه برشهرداران، مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رؤسای شوراها و‌ رؤسای کمیسیون فرهنگی این شهرها و مدیران خانه مطبوعات و رسانه‌های استان‌های دارای شهر خلاق نیز در این رویداد ملی دعوت هستند.

 

شوقی با اشاره به حضور بنیان‌گذار حوزه‌ میراث روستایی و سامان‌ گلریز به‌عنوان آشپز بین‌المللی در این مراسم افزود: اصفهان و بندرعباس صنایع دستی‌شان را به‌صورت زنده ارائه می‌دهند، کرمانشاه سیاه‌ چادر خوراکش را می‌آورد و ما هم در چهار بخش تئاتر، موسیقی، صنایع دستی به همراه میز خوراک شامل ۲۰ نوع خوراک محلی اجرا می‌شود.

 

شهردار رشت با اشاره به اینکه گردشگری ورزشی را به گردشگری خوراک ارتباط دادیم، افزود: از آنجایی‌که رشت را پایتخت شطرنج ایران می‌دانند، نخستین جام شطرنج ایران در همین ایام در رشت برگزار می‌شود، البته پیوست رسانه‌ای هم به آن دادیم چون به بررسی نقش رسانه در برندسازی شهری را در روز دوم در موزه‌ میراث روستایی گیلان پرداخته می‌شود.

 

شوقی با اشاره به دعوت دبیرکل سازمان جهانی یونسکو در ایران و معاونین وزیر صنایع‌دستی و گردشگری برای حضور در این مراسم، تصریح کرد: افتتاح دبیرخانه‌ شهرهای خلاق ایران در رشت در ذیل ساختمان بانک‌ ملی سابق از جمله برنامه‌های ماست و همچنین پیشنهاد شده که ما به یک اپیلیکیشن فروش محصولات شهرهای خلاق با مشارکت شهرهای اصفهان، سنندج، کرمانشاه و بندرعباس طراحی کنیم تا محصولات خلاق شهری در این اپیلیکیشن به فروش برسد و توسط میراث فرهنگی نیز مورد حمایت قرار بگیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه در حد توانمان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از برند شهر خلاق نهایت بهره را ببریم، افزود: در سال‌های اخیر شاهد بازگشایی مراکز تهیه و توزیع غذای محلی در سطح شهر بودیم که به منظور تداوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شهر خلاق کمیته ای تشکیل خواهیم داد.

 

شهردار رشت با تأکید بر تداوم اطلاع‌رسانی حوزه شهر خلاق خوراک در طی سال بیان کرد: در تلاشیم تا از مهرماه سال جاری در قالب تهیه و طبخ غذا به‌صورت آشپزی عملیاتی، دستور پخت خوراک محلی از طریق انتخاب شهردار مدرسه در چند مدرسه به صورت پایلوت اجرا شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار