کد خبر : 92662
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402- 07: 20

سرپرست معاونت سیاسی استانداری گیلان مطرح کرد؛

ضرورت راه اندازی کامل کتابخانه مرکزی رشت/ ۶ شهر گیلان کتابخانه ندارد

ضرورت راه اندازی کامل کتابخانه مرکزی رشت/ ۶ شهر گیلان کتابخانه ندارد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت، گفت: هر چه زودتر تکلیف کتابخانه شهرهای جدید گیلان مشخص شود.

به گزارش گیلانستان، محمد جلایی عصر یکشنبه در نشست با مدیرکل، معاونان و برخی مدیران کتابخانه های عمومی گیلان اظهار کرد: کتاب گوهر نایاب و دوست مهربان انسان‌ها است و باید از آن بهره فراون گرفت.

 

وی با بیان اینکه علاقه فراوانی به کتاب و کتابخوانی دارد، افزود: کتابخوانی یکی از کارهای مهمی که به همه مردم و مسئولان توصیه می‌شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: مسئولان باید نسبت به کتاب و کتابخوانی دغدغه مند باشند و برای ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

 

جلایی، کتاب را جزو پنج نیاز مهم بشر دانست و اضافه کرد: در کنار نیاز غذا، اقتصاد، خانواده و بهداشت، تعلیم و تربیت قرار دارد که با کتاب معنا پیدا می‌کند.

 

وی با تاکید بر راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت افزود: راه اندازی کامل کتابخانه مرکزی رشت مطالبه جدی فرهنگ دوستان گیلانی است.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه ۶ شهر استان از داشتن کتابخانه محروم هستند، تاکید کرد: هر چه زود تکلیف کتابخانه شهرهای جدید گیلان مشخص شود.

 

جلایی با بیان اینکه اهل کتاب افراد موفق و توانمندی هستند، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در اولویت همه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به افتتاحیه‌های عجله‌ای و بدون پشتوانه در اواخر عمر دولت گذشته، افزود: در دولت گذشته ساختمانی را تحت عنوان دانشکده افتتاح کردند که حتی کابل کشی نشده بود و همین بلا سر کتابخانه مرکزی رشت هم آمد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار