کد خبر : 24392
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1397- 15: 18

نماینده اصلاح‌طلب رشت: مبارزه با فساد از دفتر خود رهبری شروع شود!

نماینده اصلاح‌طلب رشت: مبارزه با فساد از دفتر خود رهبری شروع شود!

نماینده مردم رشت گفت: اگر این اتفاق بیافتد حداقل دستاوردی که از آن حاصل می‌شود “اعتمادسازی” در جامعه است.

به گزارش گیلانستان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده اصلاح‌طلب مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفتگویی با سایت رویداد ۲۴ انجام و به سوالات خبرنگار چنین پاسخ داد:

چرا موافق طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هستید؟
من این طرح را خیلی دیر امضا کردم و راجع به این موضوع خیلی بحث کردم. هنوز هم معتقدم ما به اندازه کافی قانون داریم. مثلاً در همین رابطه در قانون اساسی، اصل از کجا آورده‌ای را داریم و الان با مشکل قانونی برای مواجهه با این مسائل روبرو نیستیم. اینکه اموال نامشروع باید پس گرفته شود کاملاً درست است و همه ما قبول داریم اما من کمی راجع به اینکه چه احتیاجی به قانون جدید است حرف داشتم که بعد آقای دهقان من را به نیاز این قانون قانع کرد.
چقدر امکان دارد این قانون در آینده رنگ و بوی سیاسی پیدا کند؟
همه دغدغه من هم همین موضوع بود که شاید هدف خدمت نباشد و افرادی به دنبال زدن یک گروهی خاص باشند. طراحان این طرح این تضمین را دادند که تمام اشکالاتی که در اجرای آن می‌تواند باشد را اصلاح خواهیم کرد. من حقیقتاً همیشه دغدغه این را دارم که سال بعد یک خبرنگاری از من سوال کند و بگوید این قانون را هم تصویب کردید ولی یک ریال هم از کسی گرفته نشد پس چرا دنبال این قانون رفتید؟
موضوع فساد مالی در کشور بسیار گسترده شده و رهبر معظم انقلاب هم به این روند ناامیدکننده واکنش نشان دادند، به نظرتان برای جلوگیری از رشد این معضل چه باید کرد؟
فساد در ساختار کشور دامنه‌دار شده و جا خشک کرده و من هیچ امیدی ندارم که این قانون بتواند جلوی این حجم فساد را بگیرد مخصوصاً که من در تشکیلات هستم و این اتفاقات ناخوشایند را از نزدیک می‌بینم. اگر روزی انقلاب ما با مشکل روبرو شود بدانید به خاطر همین فسادهای گسترده است. چه خوب است که مبارزه با فساد از دفتر خود رهبری شروع شود و من فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیافتد و سپس در قوه قضاییه با فساد مبارزه شود و پس از آن قوه مجریه به پالایش فساد در درون خود بپردازد حداقل دستاوردی که از آن حاصل می‌شود “اعتمادسازی” در جامعه است. ضمناً باید توجه داشت که مبارزه با فساد فقط مالی نیست و من فساد اخلاقی را کمتر از فساد مالی نمی‌دانم. متاسفانه امروز افراد خیلی واضح و روشن سفارش یکدیگر را به مسئولین می‌کنند و ابایی هم از این موضوع ندارند. امروز قوه قضاییه باید در تمام پرونده‌ها بی‌طرف ظاهر شود و با هیچکس مسامحه نکند. به طور مثال قتلی رخ می‌دهد و قوه قضاییه می‌گوید ما این پرونده را خارج از نوبت بررسی می‌کنیم، همین اظهار نظر به لحاظ حقوقی نشان می‌دهد که بی‌طرفی در کار نیست زیرا برای قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده نباید قاتل و مقتول فرقی داشته باشند.
انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد سه شنبه , ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

خطاب به ایشان میگویم. مرگ بر منافق.

رفتن به نوار ابزار