کد خبر : 74321
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400- 03: 7

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

چهارمین مرحله از طرح مدیریت هوشمند کرونا در گیلان اجرا می شود

چهارمین مرحله از طرح مدیریت هوشمند کرونا در گیلان اجرا می شود

مرادی از اجرای چهارمین مرحله طرح مدیریت هوشمند کرونا و ارائه خدمات سفر پس از کسب صلاحیت‌ها خبر داد و گفت: اگر مسافری فاقد کارت واکسناسیون باشد و یا از طریق سامانه احراز نشود شرکت حمل و نقل مجاز نیست تا خدمات را به این افراد ارائه بدهد.

به گزارش گیلانستان، «فریبرز مرادی» شامگاه شنبه(۱۱دی) در گفت‌وگوی خبری اجرای چهارمین مرحله از طرح مدیریت هوشمند کرونا از امروز(۱۲ دی) را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: قرار است در این مرحله از فعالیت شرکت‌های حمل و نقل برون شهری که واکسیناسیون را انجام نداده‌اند، جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نحوه اجرای چهارمین مرحله از طرح مدیریت هوشمند کرونا را برشمرد و درباره برنامه‌ریزی این دستگاه تصریح کرد: با شایع شدن ویروس کرونا حمل و نقل عمومی یکی از مواردی بود که باید در این زمینه و در جهت مقابله با شیوع بیماری بیشتر از سایر بخش‌ها کنترل می‌شود.

مرادی با بیان اینکه استفاده از روش‌های هوشمندانه‌تر برای مقابله با ویروس کرونا تدریجا در دستور کار قرار گرفت عنوان کرد: سامانه‌هایی برای این کار تعریف شد که با استفاده از آن‌ها هم‌اکنون وضعیت تمامی رانندگان و مسافرینی که قصد دارند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند از طریق کد ملی بررسی می‌شود.

وی ارائه خدمات به رانندگان و مسافران و صدور بلیط توسط شهرکت‌های حمل و نقل پس از احراز بلامانع بودن مسافرت‌ها و بعد تأیید سامانه‌‌ای را بخشی از طرح هوشمند مقابله با کرونا ذکر کرد و گفت: اگر مسافری فاقد کارت واکسناسیون باشد و یا از طریق سامانه احراز نشود شرکت حمل و نقل مجاز نیست تا خدمات را به این افراد ارائه بدهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تاکید بر اینکه در طول امسال برای ۹۸ مسافری که شرایط لازم را نداشتند خدمات سفر و صدور بلیط انجام نشد اضافه کرد: در حوزه نظارتی شش شرکت حمل و نقل یا تذکر گرفتند و یا جریمه نقدی شدند همچنین در مورد ۶۱ راننده هم تذکر و لغو شش ماهه کارت هوشمندشان در دستور کار قرار گرفت.

مرادی با بیان اینکه هم رانندگان و هم مسافران برای ادامه فعالیت و ارائه خدمات سفر باید هر دو دز واکسن خود را تزریق کرده باشند و تست کرونای آن‌ها منفی باشد خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان یکی از نهادهای اصلی اجرای طرح مدیریت هوشمند مقابله با کرونا است و از تمام ظرفیت‌های خود برای این کار استفاده می‌کند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار