کد خبر : 10184
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1395- 30: 16

تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شورای‌ شهر آستارا مشخص شد

تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شورای‌ شهر آستارا مشخص شد

رئیس اجرایی حوزه انتخابیه آستارا با اشاره به مصوبه وزارت کشور تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شورای اسلامی شهرستان‌ آستارا را اعلام کرد.

به گزارش گیلانستان، محمدمهدی مظفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون جدید شوراهای اسلامی شهر تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر تا ۲۰۰ هزار نفر دارای هفت عضو اصلی خواهد بود که بر این اساس اعضای اصلی شورای اسلامی شهر آستارا هفت نفر است.

مظفری با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: بر اساس جدول‌ زمان‌بندی ابلاغ شده دستور اجرایی انتخابات از ۲۵ اسفند امسال صادر و فرایند آن از امروز آغاز می‌شود.

وی مهم‌ترین و حساس‌ترین اتفاق نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران را برگزاری انتخابات دانست و تصریح کرد: دولت بنا به تکلیف ذاتی خود با تمام توان خود و اجرای تمهیدات لازم زمینه حضور حداکثری مردم ولایتمدار این شهرستان را در کمال امنیت و آرامش در پای صندوق‌های رأی‌ را فراهم می‌آورد.

رئیس اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان‌ آستارا با اشاره به زمان ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: ثبت‌نام رسمی از داوطلبان از ۳۰ اسفند امسال به مدت هفت روز آغاز می‌شود و این مهلت ۶ فروردین ۹۶ به اتمام می‌رسد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آستارا با بیان اینکه در هنگام ثبت‌نام رسمی ارائه گواهی عدم سوپیشنه از سوی داوطلب الزامی است اظهار داشت: داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در هنگام ثبت‌نام گواهی عدم سوپیشنه خود را که بیش از سه ماه از تاریخ صدور آن نگذشته باشد به کارشناسان ثبت نام ارائه کنند.

مظفری با اشاره به انتخابات شورای اسلامی در روستاهای این شهرستان تصریح کرد: داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها نیز می‌توانند جهت دریافت و تکمیل فرم پیش‌ثبت نام به بخشداری‌ها و یا فرمانداری این شهرستان مراجعه کنند و مطابق قانون و ابلاغیه وزارت کشور در روستاهایی که جمعیت روستایی آن نزدیک ۲۰ خانوار و یا ۱۰۰ نفر جمعیت باشد و دارای کد آبادی باشد انتخابات در آن روستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه داوطلبان ثبت‌نام در شوراهای اسلامی شهر و روستا جهت تسهیل در ثبت‌نام خود فرم‌های پیش ثبت‌نام را می‌توانند از فرمانداری و بخشداری و پرتال فرمانداری آستارا دریافت نمایند افزود: همچنین در این راستا دواطلبان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهر و روستا نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم پیش‌ثبت نام اقدام کنند.

رئیس اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان آستارا با اشاره به تسهیل ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر لزوم ثبت‌نام در روزهای اولیه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه فرایند ثبت‌نام رسمی از طریق سامانه جامع الکترونیکی انتخابات انجام می‌شود, لازم است دواطلبان جهت تسهیل در ثبت‌نام رسمی حتما فرم پیش‌ثبت نام را تهیه و تکمیل کنند.

به گزارش تسنیم بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال ۹۵، شهرستان مرزی بندر آستارا بالغ بر ۹۱ هزار نفر جمعیت و شهرستان‌ آستارا نیز بالغ بر ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/تسیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار