کد خبر : 38255
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 تیر 1398- 55: 10

عضو هیئت رئیسه مجلس:

خلاء وجود وزیر در آموزش و پرورش برای مجلس قابل قبول نیست

خلاء وجود وزیر در آموزش و پرورش برای مجلس قابل قبول نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش از دستگاه‌های بسیار حساس و استراتژیک نظام است و خالی بودن پست وزیر در چنین نهاد مهمی به‌هیچ عنوان از سوی مجلس قابل قبول نیست.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی، معرفی هر چه سریع‌تر وزیر جدید آموزش و پرورش توسط دولت را خواستار شد و اظهار داشت: رئیس جمهور تا این لحظه هیچ صحبت و رایزنی خاصی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و یا صحن علنی برای انتخاب و معرفی وزیر جدید انجام نداده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت از مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد برداشتن بطحایی از صحنه مدیریت آموزش و پرورش نیز هیچ نظری نخواسته بود عنوان کرد: مجموعه بزرگ آموزش و پرورش با توجه به حساسیت‌هایی که در آن وجود دارد باید از مدیریتی قوی و تخصصی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بی‌اطلاعی اعضاء این کمیسیون و هیئت رئیسه مجلس از انتخاب سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: انتظار داریم رئیس جمهور هر چه سریع‌تر و کاملاً به دور از سلیقه‌های سیاسی و جناحی نسبت به معرفی وزیر جدید اقدام کند.

نماینده رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه فرد جدید باید از بدنه خود آموزش و پرورش انتخاب و برای تصدی پست وزارت به مجلس معرفی شود گفت: داشتن تخصص لازم و دارا بودن از کارنامه‌ای درخشان در عرصه تعلیم و تربیت باید توسط دولت در فرآیند انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.

عباسی اقدام دولت برای معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش بر اساس مفاد آئین‌نامه داخلی مجلس را بار دیگر مورد تأکید{ւرار داد و افزود: وزارت آموزش و پرورش از دستگاه‌های بسیار حساس و استراتژیک نظام است بنابراین خالی بودن پست وزیر در چنین نهاد مهمی به‌هیچ عنوان از سوی مجلس قابل قبول نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار