کد خبر : 35458
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398- 21: 10

رئیس کمیته تحقیق و تفحص:

دفاتر استانی صندوق ذخیره فرهنگیان پاتوق فعالیت‌های حزبی شده است

دفاتر استانی صندوق ذخیره فرهنگیان پاتوق فعالیت‌های حزبی شده است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه دفاتر استانی صندوق ذخیره فرهنگیان به پاتوق فعالیت‌های حزبی و سیاسی تبدیل شده‌اند گفت: این دفاتر هیچ دردی را از فرهنگیان کشور دوا نمی‌کنند.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان در حال طی کردن مسیر انحرافی خود است اظهار داشت: دفاتر این صندوق در استان‌ها به پاتوق فعالیت‌های حزبی و سیاسی تبدیل شده ‌و هیچ دردی را از قشر فرهنگیان جامعه دوا نمی‌کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه هم‌اینک در دفاتر استانی این صندوق بسیاری از کارها و امورات سیاسی انجام می‌شود عنوان کرد: به اعتقاد بنده این عمل یک تخلف آشکار است که به هیچ عنوان با ذات و اهداف عالیه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور همخوانی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فعالیت دفتر صندوق ذخیره فرهنگیان در مرکز کشور در سنوات گذشته را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ در گذشته به غیر از دفتر اصلی یک دفتر نیز در استان‌هایی که این صندوق در آن‌جا اقدام به سرمایه‌گذاری و تأسیس شرکت کرده بود دایر می‌شد.

نماینده مردم رشت در مجلس از دایر کردن ۳۱ دفتر صندوق ذخیره فرهنگیان در ۳۱ استان کشور در سال‌های اخیر سخن گفت و ابراز داشت: در این دفاتر نه‌تنها هیچ مشکلی از قشر فرهنگیان حل و فصل نمی‌شود بلکه محل آن‌ها در یک تخلف کاملاً آشکار به مرکزی برای فعالیت‌های حزبی و سیاسی تبدیل شده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در استان گیلان نیز هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری انجام نداده است گفت: با این وجود دفتر صندوق در گیلان نیز همانند سایر استان‌های دیگر دایر شده در حالی‌که تمام امورات مربوط به فرهنگیان به‌صورت سیستمی انجام می‌شود و نیازی به دایر کردن دفتر نیست.

وی با ابراز گله‌مندی شدید از نحوه ادامه فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان در کشور اظهار داشت: تغییر در مسیر اداره کردن این صندوق و برگزاری یک انتخابات شفاف برای انتخاب اعضاء هیئت مدیره به طوری‌که زمام امور کاملاً در دست فرهنگیان کشور قرار گیرد هم‌اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتخاب فردی که در آمریکا مشغول ساندویچ‌فروشی بوده به عنوان مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان را ظلم آشکار به فرهنگیان خواند و گفت:‌ فرد یا افرادی که تابعیت خارج کشور را دارند و خانواده آنان در آن‌جا سکونت دارند صلاحیت مدیرعاملی این صندوق را ندارند.

کوچکی‌نژاد فرهنگیان را قشر زحمتکش جامعه خواند و با بیان اینکه باید از آنان بیشتر از این‌ها حمایت شود عنوان کرد: غندالی مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان برای توسعه حزب بنیاد باران در تمام استان‌ها اقدام به تأسیس دفتر کرد به طوری‌که هم‌اکنون این دفاتر به پاتوق فعالیت‌های سیاسی تبدیل شده‌اند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه با تغییر روند اداره کردن این صندوق مسیر ورود و نفوذ بسیاری از افراد رانتی به آن مسدود می‌شود افزود: از طرفی دیگر از وزارت آموزش و پرورش نیز انتظار داریم در مسیر انتخاب مدیرعامل صندوق نیز دقت بیشتری به خرج دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار