کد خبر : 44814
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آذر 1398- 03: 11

رئیس شیلات آستانه:

صید ۸۴۰۰۰ کیلوگرم ماهی توسط صیادان آستانه‌ای

صید ۸۴۰۰۰ کیلوگرم ماهی توسط صیادان آستانه‌ای

رئیس شیلات شهرستان آستانه با اشاره به میزان صید ماهی استخوانی در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: تا به این لحظه ۸۴ هزار ماهی استخوانی شامل ۳۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کفال، ۴۲ هزار کیلوگرم ماهی سفید، هزار ۸۰۰ کیلوگرم کپور و سه هزار کیلوگرم ماهی‌های استخوانی دیگر صیدشده است.

به گزارش گیلانستان حسن قاسم پور امروز در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه این شهرستان دارای نوار ساحلی بسیار زیادی است، اظهار کرد: صید و صیادی یکی از شغل‌های مهم مردم استان‌های شمالی و به‌ویژه آستانه‌اشرفیه است که مهم‌ترین دلیل آن وجود نوار ساحلی بسیار زیاد است.

وی با اشاره به میزان صید ماهی استخوانی در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: تا به این لحظه ۸۴ هزار ماهی استخوانی شامل ۳۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کفال، ۴۲ هزار کیلوگرم ماهی سفید، هزار ۸۰۰ کیلوگرم کپور و سه هزار کیلوگرم ماهی‌های استخوانی دیگر صیدشده و تا پنج فروردین ادامه دارد‌.

رئیس شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر تلاش بسیار زیاد صیادان برای صید ماهی در آستانه‌اشرفیه، افزود: صیادان آستانه‌ای برای صید این میزان صید هزار و ۶۸۷ مرتبه پره کشی انجام داده و ماهیان خود را بازار ماهی‌فروشان بندر کیاشهر و دستک به فروش می‌رساند.

قاسم پور با تأکید بر اینکه باید شرکت‌های پره صیادی هرچه سریع‌تر تجهیز شوند، تصریح کرد: در استان گیلان ۱۱ شرکت پره صیادی وجود دارد که بیش از هزار صیاد در آن فعالیت می‌کنند لذا باید برای کاهش هزینه در صید ماهی تجهیزات این شرکت‌ها تجهیز شود.

وی با اشاره به وسایل صید ماهی در استان گیلان بیان کرد: قایق موتوری، تراکتور و یک دستگاه کرجی که ادوات صیادی به‌مانند تور توسط آن حمل می‌شود ازجمله ادوات و وسایل صیادی هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار