کد خبر : 1595
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آبان 1394- 34: 14

کشور با کمبود پرستار متخصص روبه‌رو است

کشور با کمبود پرستار متخصص روبه‌رو است

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استخدام ۹ هزار پرستار از ابتدای نظام طرح تحول در کشور از اردیبهشت سال ۹۳ شروع شده است و به‌دلیل کمبود پرستار در کادر درمانی این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش در گیلان،محمد حاجی آقاجانی اظهار داشت: برای تخصصی کردن خدمات پرستاران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از امسال طرح آموزش تخصصی پرستاران را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: هم اکنون در ۱۴ دانشکده پرستاری، ۴۰۰ پرستار در مقطع دکترا، دانش آموخته شده و همین تعداد نیز در این مقطع در حال تحصیل هستند، در ۴۰دانشکده پرستاری نیز مقطع کارشناسی ارشد پرستاری ارائه شده و دو هزار پرستار در این مقطع در حال تحصیل هستند.

وی افزود: استخدام ۹هزار پرستار از ابتدای نظام طرح تحول در کشور از اردیبهشت سال ۹۳ شروع شده و به‌دلیل کمبود پرستار در کادر درمانی این روند همچنان ادامه دارد.

حاجی آقاجانی با اشاره به اینکه برای استخدام پرستاران تاکنون نشست‌های زیادی با مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار کرده است گفت: اگر چه این سازمان برای تأمین منابع مالی برای استخدام پرستاران با مشکلاتی روبه‌رو است اما با توجه به نیاز مراکز درمانی به پرستار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید با وزرات بهداشت همکاری لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به استمرار طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: مطالبات مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از شرکت‌ها و مؤسسات بیمه از مشکلات عمده‌ای است که در سر راه این طرح قرار دارد و گاه این تأخیر در پرداخت مطالبات به ۷ ماه می‌رسد.

خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به ازای هر تخت در ۲۴ ساعت در مناطق محروم ۰/۰۴ و در مناطق برخوردار ۱/۱ پرستار فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر ۱۴۰ هزار پرستار در ۸۵۰ بیمارستان فعالیت دارند که با توجه به جمعیت، تعداد پزشکان و تخت‌های بستری کافی نیست./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار