کد خبر : 30236
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

آخوندی شهردار موفقی برای تهران می‌شود/ وزیر بعدی نمی‌تواند مثل آخوندی اینقدر موفقیت کسب کند!

آخوندی شهردار موفقی برای تهران می‌شود/ وزیر بعدی نمی‌تواند مثل آخوندی اینقدر موفقیت کسب کند!

نماینده مردم رشت گفت: اگر شورای شهر تهران رویکرد تخصصی را دنبال کند، نگاه سیاسی نداشته باشد، حتما آقای آخوندی را به عنوان شهردار جدید انتخاب می کند.

به گزارش گیلانستان به نقل از نامه نیوز، عباس آخوندی در 5 سال وزارت 2 مرتبه از مجلس رأی اعتماد گرفت و 3 مرتبه نیز توانست از جلسه استیضاح سربلند خارج شود، در واقع تنها وزیری بود که در طول ریاست جمهوری آقای روحانی، سالی یک بار مجلس درباره ادامه وزارتش نظر داد. حتی او بارها برای پاسخ به سئوال نمایندگان به مجلس رفت و یک کارت زرد هم نگرفت. با این وجود در تصمیمی ناگهانی اعلام استعفا کرد و جالب آنکه رئیس جمهور نیز استعفایش را پذیرفت. امروز او از گزینه های مطرح برای شهرداری تهران است.

جبار کوچکی نژاد درباره عملکرد آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی به نامه نیوز گفت: در حوزه راه خوب عمل کرد اما در حوزه مسکن بسیار ضعیف بود. معتقدم در مجموع با منابع مالی کم او خوب توانست تلاش بکند و پروژه های سنگین مثل بزرگراه ها و راه آهن به اجرا درآورد. بعید می دانم بعد از او، وزیری بتواند در حوزه راه اینقدر موفقیت کسب کند.

وی با بیان اینکه آخوندی مورد حمایت آقای ناطق و رئیس مجلس بود، افزود: او در زمان حادثه قطار تبریز مشهد خوب پاسخگو نبود با وجودی که مدیرعامل شرکت راه آهن را کنار گذاشت خوب نتوانست دلایل حادثه را توجیه کند، بر همین اساس هم استیضاح شد اما به دلیل ارتباطاتی که با رئیس مجلس و آقای ناطق داشت، توانست از معرکه آن استیضاح خود را نجات دهد. هر کس دیگری در سه مرتبه استیضاحی که انجام شد جای آقای آخوندی وزیر بود حتما از وزارت می افتاد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: آقای آخوندی از جمله شخصیت هایی است که تفکرات سیاسی خود را مخفی می کرد. او ویژگی های منحصر به فرد خودش را داشت. در عین آنکه با مجلس تعامل می کرد و با نمایندگان ارتباط داشت، در جاهایی این ارتباطات را قطع می کرد.

وی درباره مطرح شدن نام عباس آخوندی برای تصدی کرسی شهردار تهران گفت: معتقدم آقای آخوندی برای شهرداری تهران گزینه بسیار مناسبی است. با توجه به سوابق او در حوزه عمرانی و شهری، می تواند شهردار موفقی برای تهران باشد و قوی تر از دو شهردار قبلی عمل کند. اگر شورای شهر تهران رویکرد تخصصی را دنبال کند، نگاه سیاسی نداشته باشد، حتما آقای آخوندی را به عنوان شهردار جدید انتخاب می کند.

این نماینده منتقد دولت روحانی و نزدیک به جبهه پایداری درباره علت استعفای ناگهانی آخوندی تأکید کرد:آقای آخوندی فرد هوشمندی است. چهارمین طرح استیضاح او در دستورکار برخی نمایندگان بود بنابراین می دانست اگر پایش به مجلس برسد، برخلاف سه استیضاح گذشته، این دفعه قطعا استیضاحش رأی می آورد. از طرفی اختلافاتی هم بین او و رئیس جمهور در داخل دولت وجود داشت و احتمالش بود که در این مقطع از ترمیم کابینه، آقای روحانی او را به عنوان وزیر صمت معرفی نکند، آقای آخوندی با درنظر گرفتن همه جانبه هوشمندی کرد و برای استعفا و خروج از دولت پیش قدم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار