کد خبر : 7194
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1395- 56: 21

آغاز بررسی فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس /اصرار ۲۰۰ نماینده و یک میلیون نفر فرهنگی بر تفحص دقیق این صندوق

آغاز بررسی فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس /اصرار ۲۰۰ نماینده و یک میلیون نفر فرهنگی بر تفحص دقیق این صندوق

رئیس کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی فساد مالی ۸ هزار میلیارد تومانی این صندوق خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ بنگاه بزرگ اقتصادی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگویی با اشاره به بررسی موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: بررسی موضوع بیش از ۸ هزار میلیارد تومان مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز شده و این بزرگ‌ترین تحقیق و تفحص تاریخ مجلس شورای اسلامی است.

 وی ادامه داد: بنده با رأی نمایندگان به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص فساد بزرگ مالی دهه اخیر آغاز به کار کرده‌ام و از کارشناسان، حسابداران و افراد مجرب در این زمینه استفاده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در کمتر از ۶ ماه این کار بزرگ را به پایان برسانیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ نماینده و بالغ بر یک میلیون نفر فرهنگی در سراسر کشور به این تحقیق و تفحص اصرار دارند، تصریح کرد: گزارش تحقیق و تفحص را در صحن علنی مجلس به اطلاع فرهنگیان می‌رسانیم و همه فرهنگیان آگاه باشند بدون هیچ ملاحظه و گرایش سیاسی، از هیچ کوششی برای برگرداندن منافع فرهنگیان دریغ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ بنگاه بزرگ اقتصادی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله بانک سرمایه، بیمه معلم، ماشین‌سازی اراک و پتروشیمی‌های بزرگ کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: این تحقیق و تفحص شفاف‌سازی صندوق را برای فرهنگیان و عموم مردم به دنبال دارد و کسانی که به صندوق ذخیره فرهنگیان خیانت کرده‌اند به سزای اعمال خود می‌رسند.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه تیم‌های بازرسی را به گونه‌ای ساماندهی می‌کنیم که در سخت‌ترین شرایط و تهدیدها بتوانند امانتدار باشند و واقعیت‌ها را منعکس کنند، یادآور شد: از همه مردم و فرهنگیان درخواست داریم چنانچه اطلاعاتی در رابطه با سوء‌استفاده‌های احتمالی از صندوق ذخیره فرهنگیان دارند به این کمیته تقدیم کنند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار