کد خبر : 11068
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1396- 44: 17

آغاز نام نویسی اعتکاف در استان گیلان

آغاز نام نویسی اعتکاف در استان گیلان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: نام نویسی اعتکاف رجبیه از ۱۵ فروردین همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده  صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور ثبت نام اعتکاف رجبیه در مساجد گیلان آغاز شده است اظهار داشت: ۱۱۰ مسجد در گیلان آماده میزبانی از معتکفان هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم پرشور اعتکاف ۲۲ فروردین همزمان با ۱۳ رجب به مدت سه روز در مساجد گیلان آغاز می‌شود افزود: معتکفان برای نماز، روزه و عبادت فردی خود در مساجد جامع سراسر استان در ایام مذکور حضور می‌یابند.

گلمیرزاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۱۰ مسجد در سراسر استان برای برگزاری اعتکاف برنامه ریزی شده است تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های دینی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در مراسم اعتکاف است که همه ساله به آن پرداخته می‌شود.

وی راه تشخیص عرفان‌های واقعی در مقابل عرفان‌های کاذب را یکی از مسائل مطرح در اعتکاف دانست و افزود: ترویج مسائل شرعی، دینی و احکام از مسائل مهم و حائز اهمیتی است که در مراسم پر شور اعتکاف انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه بالغ بر ۱۰۰ مبلغ از استان و تعدادی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در ایام اعتکاف پاسخگوی سئوالات شرعی معتکفان هستند بیان کرد: مساجد جامع سراسر استان گیلان آمادگی برپایی این فریضه بزرگ را دارند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کبری حبیبی نیا چهارشنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

اعتکاف برای بهمن‌ ماه

رفتن به نوار ابزار