کد خبر : 10025
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395- 19: 17

آماده باش مراکز درمانی و اورژانس استان گیلان

آماده باش مراکز درمانی و اورژانس استان گیلان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمام مراکز اورژانس و مراکز درمانی به حالت آماده‌باش قرار دارند گفت: بخش‌های سوختگی و تروما و چشم جزو اولویت‌های تدابیر خدمات‌رسانی در چهارشنبه آخر سال هستند.

به گزارش گیلانستان، حسین اتحاد صبح امروز در نشست خبری در رشت ضمن اشاره به خطرات و حوادث چهارشنبه سوری اظهار داشت: با فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها حرکات پرخطر از چهارشنبه آخر سال حذف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بازگشت به آداب و سنن اصیل ایرانی با فرهنگ سازی صحیح موجب خروج خرده فرهنگ‌های وارداتی در جشن چهارشنبه سوری ایرانی می‌شود و همه حرکات پرخطر از آن حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمپین چهارشنبه سوری تشکیل شده است تصریح کرد: تبلیغات گسترده‌ای در حوزه پیشگیری از خطرات و حوادث چهارشنبه سوری انجام شده است.

اتحاد با اشاره به اینکه در حوزه درمان، تمام مراکز اورژانس و مراکز درمانی به حالت آماده باش هستند گفت: بخش‌های سوختگی و تروما و چشم جزء اولویت‌های تدابیر خدمات رسانی در چهارشنبه آخر سال هستند که آمادگی پذیرش مصدومان را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: نخستین قدم در درمان مصدومیت‌های همراه با جراحت و سوختگی شستشو با آب سرد است که سبب پاک شدن عضو به‌ویژه چشم و پوست از عناصر درشت و آلودگی‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه همین کار ساده شستشو با آب سرد بسیار کمک کننده در کاهش عوارض ناشی از آسیب‌ها است گفت: بستن زخم با پانسمان استریل تا رسیدن به مراکز درمانی، قدم مفید بعدی در جراحت‌ها است.

اتحاد با اشاره به اینکه بیمارستان پورسینا که مرکز تروما است و مرکز تخصصی ولایت جهت درمان سوختگی و بیمارستان امیرالمومنین (ع) مرکز تخصصی درمان چشم است افزود: این سه بیمارستان در رشت در اولویت بوده اما تمام بیمارستان‌های گیلان آماده باش هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه کار در حوزه فرهنگی موثر و کمک کننده است ابراز داشت: افزایش سطح سواد سلامت جامعه جزء برنامه‌های اصلی و راهبردی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت آموزش‌هایی در زمینه سلامت روان و تغذیه سالم صورت می‌گیرد افزود: بحث نظارت بر مواد غذایی و توجه به بیماری‌های غیرواگیر سرلوحه فعالیت‌های علوم پزشکی گیلان است و کمپین‌هایی همچون مخالفت با اعتیاد و چهارشنبه سوری در راستای افزایش آگاهی مردم تشکیل شده است.

اتحاد با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: ستاد درمان در تمام روزهای تعطیلات با تیم مدیریتی، حضور فعال و نظارت ویژه بر مراکز درمانی استان گیلان دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: ۶۰ پایگاه اورژانس در ایام نوروز آماده ارائه خدمات به مردم شریف هستند و در کنار ما  ۲۵ پایگاه هلال احمر در استان با ۲ پایگاه دریایی و یک پایگاه هوایی به امر کمک رسانی اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه ۲۵ بیمارستان دولتی و ۱۰ بیمارستان خصوصی در سراسر استان گیلان آماده خدمات رسانی در ایام نوروز هستند گفت: ۴۴ مرکز شبانه روزی بهداشتی و ۵۴ مرکز شبانه روزی خصوصی در استان گیلان به خدمت رسانی در این ایام می‌پردازند.

اتحاد با اشاره به اینکه ۲ مرکز شبانه روزی دندانپزشکی در شهر رشت و کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز ارائه دهنده خدمات به مردم هستند افزود: تخصص‌های مورد نیاز در حوزه بیمارستانی فعال و آماده باش در خدمت رسانی بهتر به هموطنان عزیز هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی صفحه ویژهای در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: این صفحه حاوی تمامی اطلاعات مراکز درمانی و تخصص‌های آنکال در هر روز و مراکز بهداشت و پایگاه‌های اورژانس است که توسط گوگل مپ و لینک خاص می‌توان به‌راحتی مسیر رسیدن به مراکز مورد نظر را یافت.

وی با بیان اینکه این طرح برای همه سازمان‌ها و حوزه‌هایی که با گردشگران  در ارتباط هستند کاربرد دارد افزود: امروز این صفحه در سایت دانشگاه علوم پزشکی  گیلان بارگذاری می‌شود و امیدواریم با همکاری اداره مخابرات استان در زمان ورود مسافران به پوشش مخابراتی گیلان پیامک تبریک سال نو حاوی لینک‌های مورد نیاز مانند لینک علوم پزشکی گیلان برای مسافران ارسال شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار