کد خبر : 42116
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398- 34: 17

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت:

آموزش مهارتی برای اشتغال سربازان وظیفه در دستور کار قرار دارد

آموزش مهارتی برای اشتغال سربازان وظیفه در دستور کار قرار دارد

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به توافق با سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی، گفت: آموزش‌های مهارتی در راستای اشتغال سربازان وظیفه در دستور کار قرار دارد.

به گزارشش گیلانستان سرهنگ محمد نیک‌فطرت ظهر دوشنبه در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) به مناسبت روز سرباز که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در تمام یگان‌های نظامی برای تجلیل از سربازان نمونه برگزار و تمامی آماده‌سازی برنامه‌های این جشنواره بر عهده خود سربازان است.

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به شرایط کسب عنوان سرباز نمونه، گفت: تاهل، داشتن فرزند، برگزیده مسابقات قرآنی، دارای نظم ظاهری و حس خدمت در انجام وظایف محوله از جمله معیارهای انتخاب سرباز نمونه است.

وی با تاکید بر اینکه سربازان وظیفه، ید واحد نیروهای مسلح هستند، ادامه داد: سربازان همانند فرزندان ما و امانت مردم در دست نیروهای مسلح هستند.

سرهنگ نیک‌فطرت با اشاره به اینکه نوع ارتباط با سربازان بر مبنای مهر و و عاطفه است، افزود: آموزش‌های نظامی، فرهنگی، مسابقات ورزشی، کوهپیمایی، برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، نماز جماعت،  اردوهای یک روزه  اقداماتی جهت ایجاد اوقات و خاطراتی خوش در دوران سربازی برای این افراد پیش بینی می شود.

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت به آموزش سربازان وظیفه در راستای اشتغالزایی نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از دستورالعمل‌های جدید ستاد کل نیروی‌های مسلح کشور توجه و اجرای آموزش‌های فنی حرفه‌ای سربازان است تا پس از اتمام دوران خدمت بتوانند با بهره ‌گیری از تسهیلات اقتصادی برای خود اشتغالزایی کنند.

وی با بیان اینکه در همین راستا توافقی با سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شده است، افزود: در راستای این توافق در طول سال بر اساس علایق و گرایش سربازان دوره‌های آموزشی مهارت برگزار می‌شود تا سرباران پس از پایان خدمت سربازی حداقل فعالیت و مهارت اقتصادی داشته باشند.

در پایان از تعدادی از سربازان نمونه استان گیلان تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار