کد خبر : 45296
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1398- 46: 11

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۹۹ شفاف نیست و در صورت اجرای آن، بودجه آموزش و پرورش در سال آینده با کسری ۱۵ هزار میلیارد تومانی مواجه می‌شود.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی با بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در سال ۹۹ شفاف نیست اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش در سال آینده در صورت اجرای کامل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان با کسری ۱۵ هزار میلیارد تومانی مواجه می‌شود و دولت باید برای این موضوع تدبیری بیاندیشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از مصمم بودن مجلس و کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات در مورد لزوم اجرای کامل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: اگر اشکالات و نواقص اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۹۹ رفع و جزئیات اجرای این طرح شفاف‌سازی نشود مجلس با تصویب آن مخالفت می‌کند.

عباسی با تأکید بر اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده به حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق باید اعتبارات طرح رتبه‌بندی معلمان شفاف‌سازی و تعیین تکلیف شود تا معلوم باشد که دولت برای سال آینده قصد تخصیص چه میزان اعتبار را برای عملی شدن این قانون دارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن انتقاد از عملکرد دولت در عدم تحقق وعده اجرای طرح رتبه‌بندی در سال ۹۸ ابراز داشت: دولت قرار بود امسال مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌رتبه‌بندی کردن فرهنگیان اختصاص دهد اما تا این لحظه نه این اعتبارات تخصیص پیدا کرده و نه خبری از اجرای طرح به گوش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در زمان اعلام اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی توسط دولت، برای تحقق کامل طرح رتبه‌بندی معلمان ۱۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه انجام شده بود افزود: حتی در صورت تحقق وعده دولت در مورد تخصیص اعتبارات ۲ هزار میلیارد تومانی هم، طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به صورت ناقص به مرحله اجرا در می‌آید.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس انتظار مجلس و کمیسیون‌های تخصصی از دولت برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر بودجه طرح رتبه‌بندی و شفاف‌سازی اعتبارات آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و گفت: احیاناً اگر اعتبارات آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق اصلاح نشود مجلس با تصویب آن مخالفت خواهد کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از عدم شفاف بودن اعتبارات همسان‌سازی حقوق بازنشسکگان در لایحه بودجه ۹۹ سخن گفت و خاطرنشان کرد: البته ما به هیچ عنوان پیش‌داوری نکرده و قضاوت نمی‌کنیم اما انتظار داریم پیشنهادهای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کمیسیون تلفیق با نظر دولت گنجانده شده و به تصویب برسد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس نگاه خاص و لزوم توجه ویژه دولت به حوزه آموزش و پرورش و اجرای طرح‌های به زمین مانده این وزارتخانه را در سال آینده لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: فرآیند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس آغاز شده است و انتظار داریم تا چند هفته دیگر روند آن به اتمام برسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار