کد خبر : 37975
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه:

اتمام طرح مطالعاتی نوسازی چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آستانه اشرفیه

اتمام طرح مطالعاتی نوسازی چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آستانه اشرفیه

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: طرح مطالعه ، نقشه برداری، تجهیز و نوسازی چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان به اتمام رسیده است.

به گزارش گیلانستان حمیدرضا سلیمانی روز سه شنبه سطح زیر کشت برنج این شهرستان را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار عنوان کرد و افزود: در صورت اختصاص اعتبارات لازم، امسال طرح تجهیز و نوسازی در سه هزار هکتار از اراضی این شهرستان عملیاتی می شود.

به گفته وی تاکنون اجرای طرح تجهیز و نوسازی در هفت هزار و ۴۴۳ هکتار از اراضی این شهرستان به پایان رسیده، ضمن آنکه در سال ۹۸ نسبت به رفع مشکلات اراضی تسطیح شده و خواسته های کشاورزان منطقه اقدام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح تجهیز و نوسازی در اراضی این شهرستان از سال ۷۴ آغاز شده، افزود: بهبود فعالیت های بخش کشاورزی، توسعه بخش مکانیزاسیون برنج، سهولت کار، آبرسانی مطلوبتر به مزارع، ایجاد جاده های بین مزارع، دسترسی آسانتر به اراضی زراعی، کاهش هزینه های تولید، جلوگیری از هدر رفتن آب کشاورزی از اهداف اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی است.

سلیمانی اجرای این طرح در اراضی باقی مانده شهرستان را از اولویت ها و سیاست های مهم جهاد کشاورزی دانست و یادآور شد: سالانه حدود ۱۰۲ هزار تن شلتوک برنج در اراضی این منطقه تولید می شود که از این میزان حدود ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و ۱۰۵ روستا، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار