کد خبر : 60287
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399- 29: 10

معاون اجتماعی فرمانده سپاه قدس گیلان:

اجرای طرح «مصلحین» آمار طلاق را در استان گیلان کاهش می‌دهد

اجرای طرح «مصلحین» آمار طلاق را در استان گیلان کاهش می‌دهد

معاون اجتماعی فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: اجرای طرح «مصلحین» در خیلی از موارد منجر به پیشگیری از طلاق و کاهش آمار آن در استان گیلان شده است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار جاوید فلاح گنجه با بیان اینکه طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی بوده که متأسفانه در استان گیلان نیز در این حوزه با آمار زیادی روبه‌رو هستیم اظهار داشت: خوشبختانه در جهت کاهش آمار طلاق، سپاه، قوه قضاییه و بسیج گام خوبی برداشته‌اند و در این راستا طرحی تحت عنوان طرح «مصلحین» ارائه شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی سپاه قدس گیلان افزود: در طرح«مصلحین» سعی می‌شود که اگر یک زوج قصد جدایی دارند در وهله اول نزدیکانشان با میانجی‌گری، کدخدامنشی و ارتباطات معنوی این مسئله را حل کنند و اگر مشکلاتشان رفع نشد در مرحله بعدی در شورای حل اختلاف مشاوران و کارشناسان با این زوج ارتباط می‌گیرند؛ طرح«مصلحین» در خیلی از موارد منجر به پیشگیری از طلاق در استان گیلان شده است.

وی با بیان اینکه  با توجه به شیوع کرونا ارتباط حضوری کاهش یافته عنوان داشت: در بحث تحکیم خانواده اقدامات خوبی در حال انجام است مانند طرح«محوریت قرار دادن روحانیون» که توسط بسیج طلاب در حال طراحی است به این ترتیب که در هر محل یک ‌روحانی به‌عنوان محور مسائل اخلاقی، معنوی و ارائه سبک زندگی اسلامی_ایرانی قرار گیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی سپاه قدس استان گیلان تصریح کرد: در این راستا در فضای مجازی افرادی به‌عنوان مددکاران اجتماعی و مشاوران خانواده فعالیت دارند ولی کاهش آمار طلاق و بحث افزایش تحکیم خانواده می‌طلبد که سازمان‌های مختلف سهم خود را ایفا کرده و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همه ما با هدف خدمت به مردم و درجهت تمدن‌سازی اسلامی تلاش می‌کنیم لذا جزیره‌ای عمل کردن نه تنها منجر به نتیجه مطلوب و حل مسائل و مشکلات جامعه نمی‌شود بلکه گره‌های کوری را جلوی راه مردم می‌گذارد افزود: باید طوری عمل شود که در انتها شاهد حاکمیت معنویت و ایجاد حس امنیت و آرامش باشیم و این اقدامات نباید صرفاً در جهت ارائه اعداد و ارقام باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی سپاه قدس گیلان گفت: بحث دیگری که در حوزه کاری معاونت اجتماعی سپاه جای دارد افزایش میزان ازدواج برای جوانان است و برای ایجاد انگیزه این امر در جوانان ابتدا باید ساز و کارهایی انجام شود؛ سپاه و بسیج در این زمینه فعالیت‌هایی را در دستور کار دارند ولی این امر مشارکت همه سازمان‌ها و نهادهای مربوطه به‌ویژه حضور و اقدام مؤثر اداره کل ورزش و جوانان را می‌طلبد.

فلاح با اشاره به اینکه در بحث ساخت مسکن قانون‌های دست و پاگیری برای جوانان مطرح است افزود: از مسئولان و نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که این قوانین را طوری اصلاح کنند که مشکلات جوانان در ساخت مسکن به حداقل برسد در این راستا طرح‌های خوبی ارائه شده که اکنون در مرحله طراحی بوده و ان‌شاالله تا اواخر امسال بازخوردهای مثبت آن را مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه فعالیت‌های انجام شده در بحث افزایش میزان ازدواج جوانان، موضوع تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری را مدنظر داریم که در این زمینه رسانه فرهنگ‌سازی کرده و اقداماتی را انجام داده اما این حوزه به مشارکت سایر نهادها، اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان و دستگاه‌های مربوطه نیاز دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نگاه ما به بحث فرزندآوری نباید صرفاً یک نگاه اقتصادی باشد گفت: برای ایجاد انگیزه در افراد متأهل در جهت افزایش فرزندآوری باید اقداماتی انجام شود به‌عنوان مثال برای زوج‌های متأهلی که شاغل هستند امکانات و تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

فلاح افزود: اگر هر خانواده دو فرزند داشته باشد با مرگ پدر و مادر آن دو فرزند به لحاظ جمعیتی جایگزین پدر و مادر می‌شوند و از فرزند سوم به بعد ازدیاد نسل اتفاق می‌افتد؛ تعداد کم فرزندان زنگ خطری است که جامعه را به سمت پیری برده و از تهدیدات یک جامعه به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار