کد خبر : 25166
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397- 34: 18

ادعای انتظار بدون توجه به اقتصاد بی‌معنا است/ اقتصاد ما در دست صهیونیست‌ها است

ادعای انتظار بدون توجه به اقتصاد بی‌معنا است/ اقتصاد ما در دست صهیونیست‌ها است

رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم با تأکید بر اینکه بدون اقتصاد سالم ادعای انتظار نقص دارد گفت: حرکت اقتصادی سالم و کارآفرین موجب ارتباط بیشتر مسلمانان و غیرمسلمان می‌شود و در مسیر اهداف انتظار است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی کلباسی پیش از ظهر امروز در یازدهمین نشست سالانه مهدویت در انزلی با تبریک به مناسبت ایام ولادت امام زمان (عج) اظهار کرد: درباره مهدویت بحث‌‌های بسیاری صورت گرفته اما بحث اقتصاد و انتظار کم‌تر موردتوجه قرارگرفته است.

وی با اشاره به حساسیت زیاد قرآن و اسلام به اقتصاد گفت: در قرآن دو چیز مایه قوام جامعه قلمداد شده است که یکی از آن‌ها خانه کعبه است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان اینکه بحث اقتصاد و اموال دومین چیزی است که قرآن آن را مایه قوام می‌داند افزود: کعبه و اقتصاد در کنار هم قوام ساز جامعه هستند و در کتب ادعیه بسیار درباره اقتصاد صحبت شده، چنانچه می‌خوانیم “اللهم اعوذ بک من الفقر”.

کلباسی با تأکید بر اینکه نماز محور و ستون و عمود دین‌داری است بیان کرد: نماز به همراه زکات یا انجام واجبات مالی است، یعنی اگر باهم جلو نروند جامعه به آرمان‌های خود نمی‌رسد.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به خصوصیات جامعه مهدوی تصریح کرد: در زمان ظهور به حدی غنا و بی‌نیازی است که از افراد برای گرفتن اموال دعوت می‌شود اما به‌قدری بی‌نیازی وجود دارد که کسی قبول نمی‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه امام عصر (عج) برنامه‌ای از همه نظر جامع است گفت: هیچ امکاناتی در جامعه مهدوی در زمین معطل نمی‌ماند؛ همه امکانات و منابع زمین در پرتو علم و دانشی که امام دارد به کار گرفته و تمام زمین آباد می‌شود.

کلباسی دوپایه دین را که در زمان ظهور پرده‌برداری می‌شود دانش و تکمیل عقول دانست و اظهار کرد: وظیفه ما در چنین شرایطی پیش از ظهور توجه به بحث اقتصاد است، ما اگر منتظر چیزی باشیم باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم با تأکید بر اینکه بدون اقتصاد به‌روز، محکم و جوابگو نمی‌توان در عرصه انتظار قدم برداشت بیان‌ کرد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری چندین سال است به مسئله انتظار تأکیددارند، قطعاً انسان منتظر برای بسترسازی ظهور باید به مسئله اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشد.

وی تولید کار و اشتغال را بالاترین عبادت دانست و تصریح کرد: باید با استفاده از زمینه‌ها و سرمایه‌های موجود و قابلیتی که استان گیلان و به‌خصوص انزلی داراست بتوانیم بازار کار و اشتغال ایجاد کنیم چراکه امکانات انزلی و استان گیلان هزار برابر امکانات دُبی است.

کلباسی با محکوم کردن توسعه به شیوه‌های مبتذل گفت: بحث گردشگری حلال که همان گردشگری سالم است بستر و موقعیتی خاص در دنیا دارد و در این زمینه میلیاردها دلار دادوستد مالی صورت می‌گیرد.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با تأکید بر اینکه بدون اقتصاد سالم ادعای انتظار نقص دارد بیان کرد: حرکت اقتصادی سالم و کارآفرین موجب ارتباط بیشتر مسلمانان و غیرمسلمان می‌شود و در مسیر اهداف انتظار است.

وی با بیان اینکه عنایت و توجه ولی خدا برای پیشبرد گام‌های ما کارساز است افزود: متأسفانه ما در محاسبات خود همه موارد را لحاظ نمی‌کنیم و به عنایت حضرت موعود (عج) بی‌توجه هستیم.

کلباسی با اشاره به اینکه اقتصاد منتظران در دست صهیونیست‌هاست گفت: چراکه سرپل‌های فرهنگی دنیا، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را صهیونیست‌ها به دست گرفته‌اند، برای مقابله با این امر باید جوان و کارآفرین ما احساس کند کار او در تاریخ تحول بشر تأثیرگذار است در غیر این صورت مسیر نیست./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار