کد خبر : 34160
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397- 31: 17

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

ارزآوری ۳۰۷ میلیون دلاری صادرات کالا از مرز آستارا

ارزآوری ۳۰۷ میلیون دلاری صادرات کالا از مرز آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۶۸۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۰۷ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گیلانستان رسول امیدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات ۶۸۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۰۷ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی ۱۱ ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادرشده است.

وی عمده کالاهای غیرنفتی صادرشده را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، پوشاک و مصالح ساختمانی دانست و گفت: صادرات این مقدار کالا در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن و ارزش دلاری به ترتیب با ۹۵ و ۷۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به واردات ۱۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۸ میلیون دلار از مبدأ گمرک این شهرستان بیان کرد: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی ازجمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

امیدی با اشاره به صادرات هفت‌هزار و ۵۰۱ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۱ در قالب تجارت چمدانی تصریح کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

وی ترانزیت خارجی ورودی را ۱۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۸ میلیون دلار دانست و افزود: فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالاهای ترانزیت‌شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

امیدی با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی ۲۱۳ هزار تنی به ارزش یک‌میلیارد دلار بیان کرد: این میزان کالا اعم‌از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی ۱۱ ماه گذشته یک‌میلیون و ۲۲۸ هزار نفر است افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ به لحاظ مسافران خروجی ۸۵ درصد و به لحاظ مسافران ورودی ۸۴ درصد افزایش داشته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه درآمد اداره کل گمرک شهرستان آستارا در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر، دی و بهمن‌ماه جاری ۷۸۵ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال بوده است گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۶ درصد افزایش داشته است.

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۰۰۰ واگن قطار باری در بارانداز آستارا-آستارا

امیدی با اشاره به اینکه ۲۵۹ هزار و ۳۷۰ تن کالای غیرنفتی طی ۱۱ ماه گذشته توسط چهارهزار و ۱۱۸ واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شده است اظهار کرد: مبدأ و مقصد این میزان وارداتی، صادراتی و ترانزیتی بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به میزان واردات ریلی تصریح کرد: طی‌این‌مدت، ۱۴۷ هزار و ۳۰۱ تن کالا نظیر ام.دی. اف، غلات، چوب و انواع تخته در قالب دوهزار و ۳۹۲ واگن قطار باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه گذشته ۹۸ هزار و ۶۹۱ تن کالای تولید داخل اعم‌از سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک توسط یک‌هزار و ۵۲۳ واگن قطار باری به خارج از کشور صادرشده است گفت: مقصد این میزان کالای صادرشده به کشورهای اکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان است.

امیدی میزان کالای ترانزیت‌شده به‌واسطه خطوط ریلی آستارا-آستارا در ۱۱ ماه گذشته را ۱۳ هزار و ۳۷۸ تن کالا دانست و بیان کرد: ترانزیت این میزان کالا با ۲۰۳ واگن قطار باری از فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به جمهوری عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

انتهای پیام /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار