کد خبر : 35824
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

حاشیه نگاری دیدار سه ساعته جوانان با امام جمعه رشت؛

از ابراز خرسندی تحول در حوزه فرهنگی گیلان پس از 24 سال تا شگفت زدگی حضار از کنار هم قرارگرفتن جوانان با گرایش‌های مختلف سیاسی+ تصاویر

از ابراز خرسندی تحول در حوزه فرهنگی گیلان پس از 24 سال تا شگفت زدگی حضار از کنار هم قرارگرفتن جوانان با گرایش‌های مختلف سیاسی+ تصاویر

ابراز خرسندی تحول در حوزه فرهنگی گیلان تا شگفت زدگی در کنار هم قرار گرفتن جوانان اصولگرا و اطلاح استان از حاشیه های دیدار نخبگان جوانی گیلان با امام جمعه رشت در روز جوان بود.

به گزارش گیلانستان، دیدار نخبگان و برگزیدگان جوان استان امروز در فضایی صمیمی و با نشاط به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با حضور آیت الله رسول فلاحتی در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد.
مراسم با قرائت قرآن توسط محمد فلاح پور قاری بین المللی قرآن برگزار شد و پس از آن حاضران با سرود جمهوری اسلامی ایران بر جای خود ایستادند.
مجتبی رستمی ذاکر اهل بیت(ع) با حضور پشت تریبون با نوای خود حاضران را در روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) را به شور آورد.
تعداد 8 نفر از حاضران در پشت تریبون قرار گرفتن و چهار نفر دیگر نیز در سالن مسائل خود را به امام جمعه رشت بیان کردند ضمن اینکه برگه هایی برای اعلام نکته نظرها و پیشنهادهای حاضران برای اطلاع آیت الله فلاحتی در جلسه توزیع شد.
ملاک انتخاب مشاوران جوان دستگاه های گیلان مشخص شود
محمد صادق جعفری به نمایندگی از جامعه دانشجویی دانشگاه های گیلان، نخستین جوانی بود که پشت تریبون قرار گرفت و خواستار مشخص شدن ملاک انتخاب مشاوران جوان در دستگاه های استان شد.
وی با انتقاد از ولنگاری فرهنگی در جامعه اظهار کرد: شاهد وضعیت نابسامانی در نهادهای مختلف فرهنگی هستیم.
خدا را شاکریم پس از 24 سال شاهد تحول در عرصه فرهنگی گیلان هستیم
محمد امینی جوان دومی بود که به نمایندگی از هیات های مذهبی رشت پشت تریبون رفت و اظهار کرد: خدا را شاکریم پس از 24 سال شاهد تحول در عرصه فرهنگی گیلان شدیم و در این مدت هیات های مذهبی با تبلیغات اسلامی قهر بودند یا ارتباطی با آن نداشتند.
وی، بیکاری را معضل اصلی جوانان دانست و بیان کرد: می شود هیات های مذهبی را به عرصه اقتصادی ورود داد.
پس از آن، صالح اصغری هنرمند جوان گیلانی پشت تریبون قرار گرفت و با گویش زیبای گیلکی سخنان خود را بیان کرد.
به جوانان آزادی عمل دهید
خانم نیل کار دانشجوی دکترای نانوفیزیک و پلاسما نیز به عنوان نماینده جوانان نخبه علمی پشت تریبون رفت و گفت: برای نخستین مرتبه توانستیم راکتور پلاسمایی را در کشور طراحی کنیم اما با بی مهری مسئولان مواجه شدیم.
وی با قدردانی از حمایت های پارک علم و فناوری گیلان از پژوهشگران جوان، بیان کرد: به جوانان باید آزادی عمل داده شود.
حجت الاسلام روح الله متقی به نمایندگی از جوانان گیلانی نیز با قرار گرفتن پشت تریبون اظهار کرد: امید مقام معظم رهبری به جوانان مومن انقلابی است.
شگفت زدگی از در کنار هم قرار گرفتن جوانان اصولگرا و اصلاح گیلان
علیرضا سحرخیز نماینده جریان اصلاح طلب گیلان نیز با قرار گرفتن پشت تریبون گفت: آیت الله فلاحتی در جلسه امروز با قرار گرفتن جوانان اصولگرا و اصلاح طلب در کنار هم ما را شگفت زده کردند و تاکنون این همگرایی را ندیده بودیم.
وی تصریح کرد: متولیان امر اجازه دهند جوانان اصولگرا و اصلاح طلب با هم تعامل داشته باشند.
کمبود مکان های ورزشی بانوان در گیلان
فاطمه قاسمی سرمربی تیم ملی کاراته بانوان جمهوری اسلامی ایران نیز به مشکلات بانوان به ویژه قشر جوان در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مکان های اختصاصی ورزشی بانوان در گیلان با کمبود مواجه است.
حضور آیت الله فلاحتی در گیلان بارقه امید را در جریان انقلابی ایجاد کرد
آرمین عموزاد هشتمین جوانی بود که به نمایندگی از جوانان انقلابی گیلان پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: حضور آیت الله فلاحتی در استان بارقه امید را در جریان انقلابی گیلان ایجاد کرد اما هنوز آن طور که باید از تمام ظرفیت جوانان انقلابی استفاده نشده است.
وی اضافه کرد: می طلبد جوانان انقلابی در حوزه های مختلف توسط نماینده ولی فقیه در گیلان شناسایی شوند.
سعید آقایی ملاسرایی از جریان اطلاح طلبی، رضا بحری به نمایندگی جوانان انقلابی گیلان و همچنین دو نفر بانوی جوان به نمایندگی از پارک علم و فناوری و حوزه های علمیه نیز از جمله جوانانی بودند که مسائل حوزه خود را بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار