کد خبر : 19280
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396- 12: 17

استان گیلان در حوزه IT در مقایسه با دیگر استان‌ها “عقب‌مانده” است

استان گیلان در حوزه IT در مقایسه با دیگر استان‌ها “عقب‌مانده” است

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه توسعه حوزه IT استان گیلان نیازمند همت استانی است، گفت: استان گیلان در حوزه IT در مقایسه با دیگر استان‌ها تا حدی عقب مانده است.

به گزارش گیلانستان، فرشید بخشی‌نژاد صبح امروز در نشست نهاد بازار سرمایه‌گذاری اظهار داشت: توسعه و پیشرفت حوزه IT استان گیلان نیازمند همت و همکاری بخش خصوصی و دولتی است.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه باید در حوزه‌ IT استان گیلان از ظرفیت بخش خصوصی به‌صورت ویژه بهره برد خاطرنشان کرد: استان گیلان با هدف اینکه به قطب IT کشور تبدیل شود اقدامات خود را پیگیری می‌کند.

بخشی‌نژاد با بیان اینکه باید با شناسایی بسترهای موجود در استان، ظرفیت استفاده از بخش خصوصی را مورد بررسی قرار داد تصریح کرد: باید در حوزه‌های IT استان گیلان در مقوله بازار کار به جذب سرمایه‌گذار بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه نظام صنفی رایانه‌ای استان گیلان ۷۰۰ عضو دارد و این اعضاء متشکل از شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مشاوران هستند تاکید کرد: بستر ظرفیت‌های حوزه IT استان گیلان در مناطق ویژه اقتصادی استان به‌ویژه منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان فراهم است.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان برای رسیدن به قطب IT کشور نیازمند هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی است خاطرنشان کرد: اگر در استان گیلان به‌درستی زیرساخت‌های IT  بسترسازی شود سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش می‌یابد.

بخشی‌نژاد فراهم نبودن بستر مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه IT را از مشکلات استان گیلان عنوان کرد و گفت: در ساختار کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵ طرح نمونه حوزه IT به‌صورت پایلوت برای استان گیلان طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مذکور در حوزه زیرساخت‌ها، توریسم، کشاورزی و رسته‌های مختلف حوزه IT است اظهار داشت: تلاش است با اقدامات ویژه در راستای طرح‌های مذکور تا حدتوان استان گیلان این طرح‌ها در گیلان اجرایی شود.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه توسعه حوزه IT استان گیلان نیازمند همت استانی است بیان کرد: استان گیلان در حوزه IT در مقایسه با دیگر استان‌ها تا حدی عقب مانده است.

بخشی‌نژاد با اشاره به اینکه حوزه IT استان گیلان آمادگی حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت را دارد خاطرنشان کرد: گاه از نقاط قوت استان گیلان در حوزه‌های مختلف استفاده نمی‌شود و این امر نیازمند همت راسخ است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار