کد خبر : 31635
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397- 58: 16

انتقاد از وضعیت تأسف‌بار دانشگاه علوم پزشکی گیلان/وزیر بهداشت به سؤوال نمایندگان پاسخ شفاف دهد

انتقاد از وضعیت تأسف‌بار دانشگاه علوم پزشکی گیلان/وزیر بهداشت به سؤوال نمایندگان پاسخ شفاف دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وضعیت آموزشی به‌خصوص در جذب اعضای هیأت علمی و ضربه به رزیدنت‌های بیمارستان‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گیلانستان ذبیح‌الله نیکفر با اشاره به غفلت مسؤولان وزارت بهداشت به مقوله آموزش اظهار کرد: موضوع آموزش در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مغفول مانده و نسبت به آن توجه کافی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته رزیدنت‌های بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان نگران وضعیت تحصیلی خود هستند افزود: نگرانی رزیدنت‌ها تنها مربوط به یک گروه تخصصی نیست بلکه در گروه‌های مختلف دانشگاه این نگرانی‌ها وجود دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از گروه‌های تخصصی مسؤول گروه حدود ۱۰ تا ۱۵ سال مسؤول گروه است گفت: طبق قانون یک شخص نباید ۱۰ تا ۱۵ سال مسؤول گروه باشد بلکه طبق آیین‌نامه‌های موجود یک شخص تنها دو سال می‌تواند رئیس باشد و درعین‌حال به‌صورت متوالی هم امکان رئیس گروه بودن خلاف است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از اینکه در برخی از بیمارستان‌ها رؤسای گروه‌های تخصصی چندین سال به‌صورت متوالی رئیس گروه باقی‌مانده‌اند بیان کرد: علاوه بر تخلف در تصدی گروه‌های تخصصی، متأسفانه در نوع گزینش اعضای هیئت‌علمی نیز مواردی مشاهده‌شده که خلاف قانون اقدام شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان به‌کارگیری پزشکان متعهد مناطق محروم در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان را از دیگر موارد تخلف در این دانشگاه برشمرد و گفت: متأسفانه متخصصینی که سهمیه استان‌های دیگر و مناطق محروم بودند بدون اینکه حتی یک‌بار هم به مقصد مأموریت خود مراجعه داشته باشند در مناطقی فعالیت می‌کنند که خلاف قانون است.

نیکفر با اشاره به طرح اجباری حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم «ضریب K» بیان کرد: طبق قانون پزشکان متخصص متعهدند سال‌هایی را در مناطق محروم ارائه خدمت کنند درحالی‌که در دانشگاه علوم پزشکی پزشکانی حضور دارند که پیش از پایان انجام مأموریت آموزشی خود مجدداً برای ارتقا به دوره‌های بعدی معرفی شدند که این نیز خلاف دیگر در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پزشکان متخلفی که در حوزه خلاف آموزش نقش داشتند باید مجازات شوند تصریح کرد: قانون باید با متخلفین حوزه بهداشت و درمان ازجمله در حوزه آموزش برخورد کند و من نیز به‌عنوان عضوی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سؤالی را در مجلس مطرح و وزیر را به کمیسیون برای سؤال فراخواندم که اگر پاسخ به سؤال قانع‌کننده نبود در صحن مجلس مطرح و باید وزیر پاسخگو باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی کشاندن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان به مجلس را کمک به مجموعه وزارتخانه دانست و گفت: سؤال من از وزیر بهداشت در خصوص نحوه به‌کارگیری اعضای هیئت‌علمی در سطح دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و همچنین کمک به مجموعه وزارتخانه بوده که باید به سؤالات من به‌صورت شفاف و گویا پاسخ داده شود چون حوزه سلامت باجان و حیات مردم در ارتباط است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار