کد خبر : 35452
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردین 1398- 29: 17

کوچکی نژاد:

باید اجماعی میان کشورهای حاشیه برای حفظ محیط زیست خزر ایجاد شود

باید اجماعی میان کشورهای حاشیه برای حفظ محیط زیست خزر ایجاد شود

نماینده مردم رشت در مجلس گفت:باید اجماعی میان کشورهای حاشیه برای حفظ محیط زیست خزر ایجاد شود.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی نژاد با انتقاد از افزایش آلودگی دریای خزر گفت:  متاسفانه تمامی فاضلاب کشورهای حاشیه  و استان های شمالی  به دریای خزر می ریزد و عزم ملی برای مقابله با این معضل وجود ندارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش غیردولتی  به مجلس ارائه  کرده که  ۵۰ امضا برای بررسی اولویت دار آن در صحن علنی جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه  پسماند و فاضلاب دو عامل  اصلی آلودگی دریای خزر است البته کشورهای حاشیه نیز در آلودگی سهم به سزایی دارند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در بحث محیط زیست خزر باید  اجماعی  میان کشورهای حاشیه به وجود آید تا بتوان محیط زیست آن را حفظ کرد، گفت : دریای خزر  با توجه به نوع آب و هوا دریایی نادر و متاسفانه
 با آلودگی زیادی مواجه است.
 کوچکی نژاد افزود: سهم ایران در این آلودگی بسیار زیاد است  به گونه ای که رسوبات رودخانه ای و سمومات کشاورزی به خزر می ریزد و وضعیت آبزیان خزر نیز در معرض تهدید است و در برخی موارد شاهد از بین رفتن برخی آبزیان هستیم و این نشانه  آلودگی بالای  خزر است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه باید برای مدیریت زباله و پسماندهای  خزر چاره اندیشی کرد، یادآور شد: تعیین تکلیف لایحه مذکور می‌تواند تا حدود زیادی  به کنترل این معضل کمک کند.
پایان پیام/ایکانا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار