کد خبر : 32910
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

بخش وسیعی از اراضی جنگلی عباس‌آباد آستارا طعمه آتش شد

بخش وسیعی از اراضی جنگلی عباس‌آباد آستارا طعمه آتش شد

بخش وسیعی از اراضی جنگلی عباس‌آباد آستارا در استان گیلان بر اثر وزش باد شدید گرم طعمه آتش شد.

به گزارش گیلانستان بخش زیادی از اراضی جنگلی عباس آباد از ظهر امروز بر اثر وزش باد گرم دچار حریق شده و همچنان با ادامه وزش باد، آتش در حال سرایت به اراضی جنگلی مجاور این منطقه است.

شهردار آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه نیروهای آتشنشانی و امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند گفت: با توجه به گستردگی آتش‌سوزی به جز نیروهای آتشنشانی، نیروهای منابع طبیعی، مردمی و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، نیروهای نظامی و انتظامی، شوراها، دهیاری منطقه عباس آباد و روستاهای مجاور به کمک اطفاء آتش اعزام شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در این زمینه اظهار داشت: هم اکنون اراضی جنگلی بالادستی روستای عباس آباد در طعمه آتش قرار گرفته‌اند و نیروهای یگان حفاظت و نیروهای مردمی و امدادی شهرستان نیز هم اکنون در محل حادثه حضور دارند.

نسرین غزنوی با بیان اینکه نیروهای اعزامی هم اکنون در حال مهار آتش سوزی هستند خاطرنشان کرد: احتمال گسترش شعله به ارتفاعات منطقه نیز وجود دارد.

وی افزود: اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه‌های جنگلی نظیر بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون شامل می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام/تنسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار