کد خبر : 15986
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396- 41: 17

برجام آغاز تشدید تحریم‌ها و تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران بود/ اصل نظام هدف آمریکا و موشک و انرژی هسته‌ای بهانه است

برجام آغاز تشدید تحریم‌ها و تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران بود/ اصل نظام هدف آمریکا و موشک و انرژی هسته‌ای بهانه است

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمریکا اصل نظام را هدف قرار داده و مسائل هسته و موشکی ایران بهانه‌ای بیش نیست، گفت: اجرای برجام آغاز تشدید تحریم‌ها، تهمت‌ها و تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده دافساری امروز در گفت‌وگویی بابیان اینکه برجام موضوع حساس و مورد رصد همه جوامع بین‌المللی است اظهار کرد: آنچه ما شاهد آن بودیم سیر صعودی و تکاملی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران بود.

وی با اشاره به موفقیت دانشمندان هسته‌ای ایران در اکثر علوم و مسائل هسته‌ای افزود: دانشمندان هسته‌ای توانستند اکثر دانش و علوم مربوط به هسته‌ای را فتح کنند و جمهوری اسلامی ایران توانست بستر پیشرفت در این علم را به دست بیاورد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف روند دستاوردها و پیشرفت‌های هسته‌ای با برجام، گفت: اکثر مراکز هسته‌ای ما با اجرای برجام تعطیل شدند و با بتون‌ریزی مانع از ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در کشور را شاهد بودیم.

نماینده ادوار مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قراردادهای مختلف و محدودکننده در برجام، بیان کرد: با برجام در پی تشدید نظارت‌ها، بازرسی‌ها و کنترل‌ها از فعالیت هسته‌ای ایران فعالیت‌های هسته‌ای ما به‌عنوان کشوری که فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای دارد به دنیا معرفی شد.

آقازاده بابیان اینکه برجام آغاز تهدیدها و تهمت‌ها به جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته‌ای و غیرهسته‌ای بود، گفت: دل دوستان خوش بود که جمهوری اسلامی توانسته تحریم‌ها را برطرف و اعتماد عمومی علی‌الخصوص آمریکا را جلب کند و باغ سبزی در مقابلشان نمایان شود تا بتوانند به اهداف خود برسند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به اشاره به تصورات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مبنی بر اینکه توانسته تمامی درهای ارتباطی ایران با کشورهای جهان گشوده شود، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت چند ماه از اجرای برجام حتی در دولت اوباما شاهد بودیم که تحریم‌های علیه ایران در زمینه حقوق بشر، دخالت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه، حضور در سوریه و جنگ‌افروزی و حتی موشک‌ها بالاگرفته است.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امروزه شاهد تشدید تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی اروپا و آمریکا علیه ایران هستیم، تصریح کرد: تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ایران برگردان تحریم‌های قبل از برجام است و با روی کار آمدن دولت ترامپ وضع تحریم‌ها قوت بیشتری نیز گرفته است.

آقازاده با اذعان به بی‌اعتمادی ایران نسبت به امریکا و ناامید بودن از خیر رساندن به جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر اینکه ایران نباید به اقدام خوش‌بینانه آمریکا امیدوار باشد بلکه از ابتدا هم مشخص بود که آن‌ها مورد اعتماد نیستند و هیچ انتظاری نباید نسبت به آن‌ها داشت.

وی بابیان اینکه آمریکا اساساً اصل نظام و جمهوری اسلامی را قبول ندارد، مطرح کرد: آمریکا اصل نظام را هدف قرار داده است و مسائل هسته‌ای و تسلیحات موشکی و موارد این‌چنینی بهانه‌ای بیش نیست.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آگاهی مجامع بین‌المللی از دارا بودن آمریکا به سلاح‌ها و موشک‌ها، گفت: آمریکا به سلاح‌های غیرمتعارف و تجاوزگرایانه دست‌یافته است و قطعاً جمهوری اسلامی ایران در وادی تأمین موشک‌های هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

نماینده ادوار مردم رشت در خانه ملت بابیان اینکه در برجام چیزی برای ملت و جمهوری اسلامی ایران عاید نشده است، گفت: تنها دستاورد جمهوری اسلامی ایران از برجام، خسران و ضرر بوده است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار