کد خبر : 39177
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 تیر 1398- 42: 11

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد:

برگزاری جشن ولادت باسعادت امام رضا (ع) در ۲۵۵ بقعه گیلان

برگزاری جشن ولادت باسعادت امام رضا (ع) در ۲۵۵ بقعه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری جشن میلاد با سعادت امام رضا (ع) در ۲۵۵ بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: این جشن ها با محوریت مشارکت های مردمی برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام ستار علیزاده ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) با اشاره به حضور ایشان در ایران اسلامی، اظهار کرد: امروز دنیای اسلام مدیون فرهنگ رضوی و قرآنی است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج و تبلیغ فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی ایران به ویژه در میان نسل جوان، افزود: اسلام و انقلاب اسلام ی ایران موفقیت، اقتدار و پیشرفت خود در جهان را مدیون حضور این امام همام، فرهنگ رضوی و قرآنی است.

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در زمان امام رضا (ع) دشمنان تلاش کردند تا نور رضوی را خاموش کنند که با عنایت خداوند متعال این امر مسیر نشد، گفت: امروز جای جای حرم امام هشتم به محلی امن برای درماندگان و نیازمندان تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه جوانان انقلابی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تربیت یافته همین حرم و فرهنگ رضوی هستند، بیان کرد: جوانان ایران اسلامی با تقویت روح اسلام ناب محمدی در خود موفق شدند در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و امروز نیز در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی کسب کنند.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به عشق و ارادت خاص مردم ایران به ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع)، گفت: برکاتی که امروز نصیب این انقلاب، نظام و ملت ایران شده به واسطه همین عشق و ارادت است.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان اوقاف در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوع در راستای تقویت روحیه معنوی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌کند، افزود: در همین راستا همزمان با دهه کرامت به ویژه میلاد باسعادت امام رضا (ع) ۲۵۵ بقعه متبرکه استان گیلان میزبان جشن‌های دهه کرامت و شب و روز میلاد با سعادت امام رضا (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت مبلغان اعزامی و بومی در برنامه‌های این دهه در سطح بقاع متبرکه، افزود: بیان و تبیین سیره و زندگی امام رضا (ع) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مبلغان اعزامی است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار