کد خبر : 54664
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مرداد 1399- 04: 11

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان:

برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات در گیلان/ بسته‌های حمایتی بین نیازمندان توزیع می‌‌شود

برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات در گیلان/ بسته‌های حمایتی بین نیازمندان توزیع می‌‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات در استان خبر داد و گفت: بسته‌های حمایتی بین نیازمندان توزیع می‌‌شود.

به گزارش گیلانستان، احمد ابراهیمی ، شیوع مجدد ویروس کرونا در استان گیلان و تأکیدات مقام معظم رهبری برای اجرای سراسری رزمایش مواسات در کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در گیلان برگزار و بسته‌های حمایتی در بین نیازمندان توزیع می‌‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از اتحاد و انسجام گروه‌های جهادی در سراسر استان برای پیوستن به رزمایش مواسات سخن گفت و عنوان کرد: مقدمات برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در استان گیلان و برگزاری جلسات متعدد برای سازماندهی افراد و گروه‌های مرتبط با این هدف در حال فراهم‌شدن است.

ابراهیمی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه‌های محلات در استان گیلان برای برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه ابلاغ شده است تصریح کرد: این قرارگاه‌ها با محوریت امام جماعت مساجد هر کدام از محلات، فرماندهان پایگاه‌ها، معتمدان محل و در روستاها نیز با همکاری و مساعدت شوراهای اسلامی و دهیاران تشکیل می‌شوند.

وی دو هدف بزرگ رزمایش مواسات و تشکیل قرارگاه‌های آن در استان گیلان را برشمرد و در تشریح بیشتر این مطلب ابراز داشت: شناسایی افراد نیازمند، خانواده‌های محروم و قشرهای آسیب‌پذیر در کنار استفاده از توان و ظرفیت خیران و جامعه نیکوکاران دو هدف بسیار مهمی است که با برگزاری رزمایش خدمت به دنبال تحقق آن هستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی بین افراد نیازمند و مناطق محروم در خلال برگزاری رزمایش مواسات خبر داد و اظهار داشت: رفع مشکلات و محرومتی‌زدایی افرادی که در حوزه‌ استحفاظی مساجد، محلات، پایگاه‌ها و روستاها سکونت دارند نیز از دیگر اهداف رزمایش مواسات محسوب می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در سه مرحله برگزار می‌شود نخستین مرحله آن را دهه ولایت یعنی از عید قربان تا عید غدیر اعلام کرد و گفت: مرحله دوم این رزمایش که با هدف کمک به نیازمندان و محرومان پایه‌گذاری شده در دهه نخست ماه محرم و مرحله سوم آن در پایان ماه صفر برگزار می‌شود.

وی استمرار فعالیت گروه‌های جهادی در اقصی نقاط استان گیلان و ادامه روند اجرای پروژه‌های خیرخواهانه و محرومیت‌زدایی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملیات ساخت مسکن محرومان و سایر پروژه‌ها را به پیش می‌برند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از افرادی که به علت شیوع ویروس کرونا کسب و کار خود را از دست داده و دچار مشکلات معیشتی شده‌اند نیز اشاره کرد و افزود: سپاه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در نخستین اقدام خود برگزاری رزمایش مواسات را در دستور کار قرار داد.

وی همکاری کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر برای برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را متذکر شد و تصریح کرد: برای شناسایی خانواده‌های محروم و افراد نیازمند علاوه بر مساعدت برخی از دستگاه‌های اجرایی سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار