کد خبر : 20855
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396- 46: 22

بی توجهی مکرر برخی اعضای شورای اسلامی شهر رشت به خواندن نمازهای واجب!

بی توجهی مکرر برخی اعضای شورای اسلامی شهر رشت به خواندن نمازهای واجب!

امام صادق (ع) در حدیثی معروف می‌فرماید “شیعیان ما را با رعایت اوقات نماز امتحان کنید”.

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان، اقامه نماز اولین نشانه حکومت صالحان بر روی زمین و نیز رعایت نماز اول وقت از سفارشات موکد پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است این اهمیت تا بدانجااست که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ظهر عاشورا در میدان جنگ نیز نماز اول وقت را به تاخیر نینداخت و امام صادق (ع) در حدیثی معروف می‌فرماید “شیعیان ما را با رعایت اوقات نماز امتحان کنید”.

فریضه انجام واجبات و ترک محرمات هرچقدر برای مردم حائز اهمیت و قابل توجه باشد، برای مسئولین و روسای ادارات و نهادها باید دوچندان باشد. و اگر مقام و مسئولی در امری “حرام” اصرار ورزد و یا در انجام واجبی مکررا کوتاهی و سهل انگاری کند، علاوه بر آنکه در روز قیامت می بایست جوابگوی اعمال خود باشد، در این دنیا نیز با چنین رفتاری مردم را ترغیب به بی خیالی نسبت به واجبات اسلامی و شرعی می کنند!

روایتی داریم که روزی “امیرالمؤمنین علی علیه السلام در جنگ صفین در حال جنگ، گاه‌ به‌ گاه به خورشید نگاه می‌کردند؛ ابن عباس دلیل این کار را پرسید و امام فرمودند: «می‌خواهم بدانم کی ظهر می‌شود تا نماز بخوانیم.» ابن عباس گفت: «مگر حالا وقت نماز است!؟ ما در حال جنگیم!» امام فرمودند:«ما برای نماز می‌جنگیم!»

حال حکایت برخی اعضای شورای اسلامی شهر رشت است که هم در جلسه امروز(دوشنبه) و هم در جلسات اخیر هنگام نماز مغرب و عشاء که می شود، همچنان به جلسه خود ادامه می دهند و نه تنها برای اقامه نماز اول وقت، جلسه را دقایقی ترک نمی کنند، بلکه با بی توجهی کامل به گفت و شنودهای بعضا بی محتوا و غیرضروری خود ادامه می دهند!

به طور مثال در جلسه امروز از بین اعضای حاضر شورای شهر، تنها ۳ عضو محترم برای ادای نماز دقایقی جلسه را ترک نمودند و سایر عزیزان نیز نشستن بر صندلی اتاق جلسات را مهم تر از اقامه نماز دانستند!

هرچند یقینا تمامی اعضای شورای اسلامی شهر رشت، نمازخوان و اهل رعایت واجبات دینی هستند، اما شایسته است این اعضای محترم همانطور که در نطق ها و مصاحبه های خود، لفظ “مقام معظم رهبری” را از زبان نمی اندازند، کمی هم به جمله زیر از مقام عظمای ولایت توجه نمایند:

“در زمان ریاست جمهوری، بارها جلسات هیات دولت یا شورای جنگ را برای نماز قطع کردم و به این اصل معتقد بوده و هستم که اگر کار به نماز برمی خورد، باید کار را تعطیل کرد و نماز خواند. استدلالم هم این است که وقتی ندا می آید :«حی علی الصلاة» این خیلی تجاهر و وقاحت می خواهد که خدا شما رابه نماز بخواند و شما چشم در چشم دیگران بدوزید و توجهی نکنید، این لوث کردن ارزش نماز است.”

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی دوشنبه , ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

اووووووووووو
عجب انتظاری دارید شماها از این اعجوبه ها!!!!
این اعضای شورا اگه نماز براشون مهم بود و اهل رعایت حلال و حرام بودن، ما توی شهر شاهد اینهمه مشکل نبودیم

رفتن به نوار ابزار